Pregled bibliografske jedinice broj: 1114241
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem // Medijske studije, 11 (2020), 22; 102-120 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1114241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama
za parfem
(The Portrayal of a 21st Century Emancipated Woman
in Perfume Commercials)
Autori
Gajger, Lana ; Car, Viktorija
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 11
(2020), 22;
102-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emancipacija, postfeminizam, četvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem
(emancipation, postfeminism, fourth wave of feminism, celebrities, perfume commercial)
Sažetak
U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti, i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju emancipacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Rodni studiji
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS
- ProQuest - Social Science Database i Social Science Premium Collection