Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1114241

Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem


Gajger, Lana; Car, Viktorija
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem // Medijske studije, 11 (2020), 22; 102-120 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1114241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem
(The Portrayal of a 21st Century Emancipated Woman in Perfume Commercials)

Autori
Gajger, Lana ; Car, Viktorija

Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 11 (2020), 22; 102-120

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emancipacija, postfeminizam, četvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem
(emancipation, postfeminism, fourth wave of feminism, celebrities, perfume commercial)

Sažetak
U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti, i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju emancipacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Rodni studiji



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Viktorija Car (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gajger, Lana; Car, Viktorija
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem // Medijske studije, 11 (2020), 22; 102-120 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Gajger, L. & Car, V. (2020) Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem. Medijske studije, 11 (22), 102-120.
@article{article, author = {Gajger, Lana and Car, Viktorija}, year = {2020}, pages = {102-120}, keywords = {emancipacija, postfeminizam, \v{c}etvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem}, journal = {Medijske studije}, volume = {11}, number = {22}, issn = {1847-9758}, title = {Prikaz emancipirane \v{z}ene 21. stolje\'{c}a u reklamama za parfem}, keyword = {emancipacija, postfeminizam, \v{c}etvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem} }
@article{article, author = {Gajger, Lana and Car, Viktorija}, year = {2020}, pages = {102-120}, keywords = {emancipation, postfeminism, fourth wave of feminism, celebrities, perfume commercial}, journal = {Medijske studije}, volume = {11}, number = {22}, issn = {1847-9758}, title = {The Portrayal of a 21st Century Emancipated Woman in Perfume Commercials}, keyword = {emancipation, postfeminism, fourth wave of feminism, celebrities, perfume commercial} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIH PLUS
  • ProQuest - Social Science Database i Social Science Premium Collection





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font