Pregled bibliografske jedinice broj: 1114106
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 : Glazba u školi - stanje i perspektive : zbornik radova = Music pedagogy in the context of present and future changes 6 : Music in Schools - State and Perspectives : proceedings / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 217-235 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1114106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem
obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na
studijima za odgojitelje predškolske djece i
učitelje primarnog obrazovanja
(Some music learning outcomes of general
education as a prerequisite for music education
at pre-school studies and teacher studies)
Autori
Nikolić, Lidija ; Ercegovac-Jagnjić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 : Glazba u školi - stanje i perspektive : zbornik radova = Music pedagogy in the context of present and future changes 6 : Music in Schools - State and Perspectives : proceedings
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 217-235
ISBN
978-953-6965-93-9
Skup
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, kurikul nastave glazbe, općeobrazovni sustav, nastava glazbe na studiju za odgojitelje i učitelje
(Music education, Music Art, music education curriculum, general education system, music education at teacher and pre-school teacher studies)
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi status glazbene kulture studenata učiteljskog studija i studija za odgojitelje. Namjera je ovog eksplorativnog istraživanja utvrditi kakvo je predznanje studenta koji dolaze na studije na kojima se glazba uči u sklopu stjecanja njihovih stručnih kompetencija te posredna evaluacija glazbenog obrazovanja u općeobrazovnom sustavu. Istraživanje je provedeno sa studentima prve godine učiteljskog studija te prve i druge godine studija za odgojitelje predškolske djece (N=209). Za potrebe ovog istraživanja kreiran je Upitnik o glazbenom obrazovanju i iskustvu prije studija i Test poznavanja glazbene umjetnosti. Utvrđeno je kako razina glazbene kulture studenata učiteljskoga i studija za odgojitelje nije sukladna očekivanim postignućima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom glazbenom obrazovanju, a kao preduvjet dalje glazbene naobrazbe na studiju. Samo 14, 35% (N=30) ispitanika ima neki oblik glazbenog obrazovanja izvan općeobrazovnog sustava, a iskustvo sudjelovanja u različitim ansamblima ima njih 58, 37% (N=122). Navedene studije podjednako upisuju učenici iz gimnazija i srednjih strukovnih škola koji su u osnovnoj školi bili odlični učenici (M=4, 81). Rezultat uspješnosti na Testu poznavanja glazbene umjetnosti od 23, 24% ukazuje na vrlo nisku razinu elementarnih znanja o glazbenoj umjetnosti i vještina analitičkog slušanja glazbe. Utvrđeni su statistički značajno bolji rezultati u testu kod ispitanika koji su imali formalno glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnog sustava te onih koji su imali Glazbenu umjetnost tijekom srednjoškolskog obrazovanja od onih koji nisu imali takvo obrazovanje. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju kako studenti koji se odlučuju na učiteljski i odgojiteljski poziv imaju oskudne temelje za nastavak glazbenog obrazovanja na studijima i stjecanje i razvoj kompetencija za vođenje glazbenih aktivnosti ili nastave glazbe s djecom predškolske i rane školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek