Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1113966

Uvođenje programiranja u osnovnoškolsku nastavu


Kolić, Mihaela
Uvođenje programiranja u osnovnoškolsku nastavu, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 1113966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvođenje programiranja u osnovnoškolsku nastavu
(Introducing programming into elementary school teaching)

Autori
Kolić, Mihaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
16.09

Godina
2020

Stranica
20

Mentor
Papić, Anita

Ključne riječi
programiranje ; osnovnoškolski kurikulumi, informacijska tehnologija
(programming ; curriculum ; information technology)

Sažetak
Svrha ovog rada je prikazati u kojoj je mjeri programiranje uključeno u osnovnoškolske sustave država članica Europske unije i Australije. U uvodnom djelu opisane su digitalne kompetencije kao jedne od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Nakon toga, opisan je pojam računalnog razmišljanja koje je važno za uspješno programiranje, te ga je potrebno razvijati među učenicima već od najmlađe dobi. Slijedi opis stanja o uključenosti programiranja u osnovnoškolsku nastavu u Europi utemeljen na nekoliko istraživanja Europske komisije. Osim generalnog stanja, objašnjeni su i problemi s nastavom i nastavnim osobljem te primjeri dobrih praksi određenih država. Analizirano je i stanje u nekoliko država, kao što je Španjolska, gdje je opisan pilot projekt proveden prije samog uvođena informatike u nacionalni kurikulum. Slijedi analiza Estonije koja je programiranje uvela u svoj nastavni sustav već u devedesetim godinama prošlog stoljeća. Opisan je i Cipar koji je također već devedesetih godina implementirao programiranje u osnovnoškolsko obrazovanje. Velika Britanija se tom trendu pridružila nešto kasnije, no svojim primjerom utjecala je na mnoge druge države. Analizom stanja u Australiji otkriveno je da je programiranje implementirano u nekoliko predmeta u osnovnoškolskom obrazovanju. U radu se daje naglasak na analizu stanja o uključenosti programiranja u osnovnoškolsku nastavu u Republici Hrvatskoj, od povijesnog razvoja uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi do kurikularne reforme koja je značajno unaprijedila stanje jer je informatika uvrštena kao obvezan predmet, a samim time i programiranje.U radu se se skreće pozornost na neformalno obrazovanje vezano uz programiranje namijenjeno djeci osnovnoškolskog uzrasta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Anita Papić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić, Mihaela
Uvođenje programiranja u osnovnoškolsku nastavu, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Kolić, M. (2020) 'Uvođenje programiranja u osnovnoškolsku nastavu', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Koli\'{c}, Mihaela}, year = {2020}, pages = {20}, keywords = {programiranje, osnovno\v{s}kolski kurikulumi, informacijska tehnologija}, title = {Uvo\djenje programiranja u osnovno\v{s}kolsku nastavu}, keyword = {programiranje, osnovno\v{s}kolski kurikulumi, informacijska tehnologija}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Koli\'{c}, Mihaela}, year = {2020}, pages = {20}, keywords = {programming, curriculum, information technology}, title = {Introducing programming into elementary school teaching}, keyword = {programming, curriculum, information technology}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font