Pregled bibliografske jedinice broj: 1113917
Iskustva i mišljenja učenika viših razreda osnovne škole o nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19
Iskustva i mišljenja učenika viših razreda osnovne škole o nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19 // Acta ladertina, 17 (2020), 2; 149-174 doi:10.15291/ai.3208 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1113917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva i mišljenja učenika viših razreda osnovne škole o nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti COVID-19
(Opinions and experiences of higher grade primary school students about distance learning during the COVID-19 pandemic)
Autori
Runtić, Blanka ; Kavelj, Nela
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 17
(2020), 2;
149-174
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija ; nastava na daljinu ; osnovna škola ; učeničko zadovoljstvo
(information and communication technology ; online teaching ; primary school ; pupils’ satisfaction)
Sažetak
U okolnostima zatvaranja škola zbog zaustavljanja širenja koronavirusa nastava na daljinu bila je veliki izazov za učitelje1, učenike i roditelje. Cilj je istraživanja bio utvrditi učenička iskustva i mišljenja o nastavi na daljinu u predmetnoj nastavi (5. – 8. razred) tijekom pandemije bolesti COVID-19. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 174 učenika osnovne škole iz Splita. Podatci su prikupljeni anonimnim anketiranjem učenika mrežnim upitnikom nakon tri tjedna nastave na daljinu. Upitnik je sadržavao pitanja zatvorenoga i otvorenoga tipa. Utvrđeno je da je prosječna učenička ocjena nastave na daljinu 3.50. Ispitanici su dva puta češće navodili nedostatke, nego prednosti nastave na daljinu što ukazuje na razvijenu kritičnost i određene poteškoće u ovakvome modelu nastave. Među prednostima učenici najčešće navode: zanimljivu i zabavnu nastavu, korištenje digitalnih kvizova i igara te mogućnost dužega spavanja. Među nedostatcima nastave na daljinu iz perspektive učenika dominiraju sljedeće kategorije: zadavanje previše zadataka za rad, nemogućnost druženja s prijateljima, poteškoće u razumijevanju nastavnih sadržaja i nedostatak objašnjenja i poučavanja pojedinih učitelja. Većina ispitanika raspolaže digitalnim uređajima odgovarajuće kvalitete, ali je samo 1/3 potpuno samostalna u njihovom korištenju. Ostalima je u korištenju informacijsko-komunikacijske tehnologije potrebna manja ili veća pomoć ukućana. Čak 71% ispitanika tijekom dana uči manje od preporučenih 6 sati, ali unatoč tome čak 42% ispitanika smatra da učitelji zadaju previše zadataka i da su zadatci prezahtjevni. Nešto više od pola ispitanika (51%) smatra da im učitelji uvijek dovoljno pojasne nastavne sadržaje uz pomoć materijala koje objavljuju, prate ih u radu, daju dodatne upute te pružaju potrebnu podršku. S obzirom na neizvjesne epidemiološke okolnosti i mogućnost ponovne primjene modela nastave na daljinu ili mješovitoga oblika nastave, iskazana iskustva te prednosti i nedostatci nastave na daljinu iz učeničke perspektive, mogu biti korisne smjernice koje će poslužiti unaprjeđenju pedagoške prakse u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)