Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1113833

GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA


Dvojković, Mihaela
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1113833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA
(MUSIC IN MATHEMATICS TEACHING: SONG AS A MEANS OF INTRODUCTION THE CONCEPT OF NUMBER)

Autori
Dvojković, Mihaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.07

Godina
2020

Stranica
67

Mentor
Glasnović Gracin, Dubravka ; Jurkić Sviben, Tamara

Ključne riječi
pojam broja, početna nastava aritmetike, nastavna sredstva, pjesma, povezanost matematike i glazbe
(the concept of number, initial arithmetic teaching, teaching aids, song, connection between mathematics and music)

Sažetak
Aritmetika i poučavanje aritmetike neprestano se razvijaju od drevnih civilizacija do danas. Aritmetika se počela razvijati jer su ljudima bili potrebni brojevi. U povijesti su postojali različiti brojevni sustavi, a neki od njih se upotrebljavaju i danas. Najrašireniji je arapski brojevni sustav (koji je nastao u Indiji) a danas se poučava u početnoj nastavi matematike. Poučavanje pojma broja kompleksan je proces koji se odvija od konkretnog prema apstraktnom. U suvremenoj nastavi se brojevi formiraju postepeno pomoću konkretnih materijala i različitih modela, kao što je IGSZ (iskustvo, govor, slike, znakovi) model Pamele Liebeck. Suvremena početna nastava aritmetike temelji se na načelima, metodama, oblicima rada i različitim nastavnim sredstvima. Sva načela su jednako važna pa ih je važno pravovremeno izmjenjivati i upotpunjavati različitim metodama i oblicima rada. Za uvođenje pojma broja postoji mnoštvo vizualnih nastavnih sredstava, no ne postoji puno auditivnih sredstava. Gardnerova teorija višestrukih inteligencija pokazuje važnost interdisciplinarnosti u nastavi. Matematika i glazba su povezane na više razina pa njihovo povezivanje u nastavi pridonosi razvoju cjelovitog znanja. Glazba u nastavi matematike može učinkovito povećati učeničku intrinzičnu motivaciju i pozitivno utječe na interes i koncentraciju. Cilj ovog rada jest opisati povijesni razvoj aritmetike, objasniti kompleksnost formiranja pojma broja, te opisati načela, metode, oblike rada i nastavna sredstva i pomagala koja se koriste u uvođenju pojma broja. Osim toga, ovaj rad govori o dubokoj povezanosti matematike i glazbe i na kraju prikazuje uglazbljene pjesme kao sredstvo za uvođenje pojma brojeva do 20.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Dvojković, Mihaela
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Dvojković, M. (2020) 'GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dvojkovi\'{c}, Mihaela}, year = {2020}, pages = {67}, keywords = {pojam broja, po\v{c}etna nastava aritmetike, nastavna sredstva, pjesma, povezanost matematike i glazbe}, title = {GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVO\DJENJA POJMA BROJA}, keyword = {pojam broja, po\v{c}etna nastava aritmetike, nastavna sredstva, pjesma, povezanost matematike i glazbe}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dvojkovi\'{c}, Mihaela}, year = {2020}, pages = {67}, keywords = {the concept of number, initial arithmetic teaching, teaching aids, song, connection between mathematics and music}, title = {MUSIC IN MATHEMATICS TEACHING: SONG AS A MEANS OF INTRODUCTION THE CONCEPT OF NUMBER}, keyword = {the concept of number, initial arithmetic teaching, teaching aids, song, connection between mathematics and music}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font