Pregled bibliografske jedinice broj: 1113833
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO UVOĐENJA POJMA BROJA, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1113833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
GLAZBA U NASTAVI MATEMATIKE: PJESMA KAO SREDSTVO
UVOĐENJA
POJMA BROJA
(MUSIC IN MATHEMATICS TEACHING: SONG AS A MEANS OF
INTRODUCTION
THE CONCEPT OF NUMBER)
Autori
Dvojković, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2020
Stranica
67
Mentor
Glasnović Gracin, Dubravka ; Jurkić Sviben, Tamara
Ključne riječi
pojam broja, početna nastava aritmetike, nastavna sredstva, pjesma, povezanost matematike i glazbe
(the concept of number, initial arithmetic teaching, teaching aids, song, connection between mathematics and music)
Sažetak
Aritmetika i poučavanje aritmetike neprestano se razvijaju od drevnih civilizacija do danas. Aritmetika se počela razvijati jer su ljudima bili potrebni brojevi. U povijesti su postojali različiti brojevni sustavi, a neki od njih se upotrebljavaju i danas. Najrašireniji je arapski brojevni sustav (koji je nastao u Indiji) a danas se poučava u početnoj nastavi matematike. Poučavanje pojma broja kompleksan je proces koji se odvija od konkretnog prema apstraktnom. U suvremenoj nastavi se brojevi formiraju postepeno pomoću konkretnih materijala i različitih modela, kao što je IGSZ (iskustvo, govor, slike, znakovi) model Pamele Liebeck. Suvremena početna nastava aritmetike temelji se na načelima, metodama, oblicima rada i različitim nastavnim sredstvima. Sva načela su jednako važna pa ih je važno pravovremeno izmjenjivati i upotpunjavati različitim metodama i oblicima rada. Za uvođenje pojma broja postoji mnoštvo vizualnih nastavnih sredstava, no ne postoji puno auditivnih sredstava. Gardnerova teorija višestrukih inteligencija pokazuje važnost interdisciplinarnosti u nastavi. Matematika i glazba su povezane na više razina pa njihovo povezivanje u nastavi pridonosi razvoju cjelovitog znanja. Glazba u nastavi matematike može učinkovito povećati učeničku intrinzičnu motivaciju i pozitivno utječe na interes i koncentraciju. Cilj ovog rada jest opisati povijesni razvoj aritmetike, objasniti kompleksnost formiranja pojma broja, te opisati načela, metode, oblike rada i nastavna sredstva i pomagala koja se koriste u uvođenju pojma broja. Osim toga, ovaj rad govori o dubokoj povezanosti matematike i glazbe i na kraju prikazuje uglazbljene pjesme kao sredstvo za uvođenje pojma brojeva do 20.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb