Pregled bibliografske jedinice broj: 1113827
VAŽNOST OBRAZOVANJA UČITELJA U PODRUČJU VOKALNE TEHNIKE
VAŽNOST OBRAZOVANJA UČITELJA U PODRUČJU VOKALNE TEHNIKE, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1113827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VAŽNOST OBRAZOVANJA UČITELJA U PODRUČJU VOKALNE
TEHNIKE
(THE IMPORTANCE OF TEACHER EDUCATION IN THE FIELD OF
VOCAL TECHNIQUE)
Autori
Pijetlović, Stefani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2020
Stranica
67
Mentor
Jurkić Sviben, Tamara
Ključne riječi
obrazovanje učitelja, vokalna tehnika, vokalna higijena
(teachers' education, vocal tehnique, vocal higiene)
Sažetak
Učitelji su po karakteru svoje profesije vokalni profesionalci jer koriste svoj glas kao profesionalno sredstvo u svome radu. Nažalost, učestalim nepravilnim korištenjem vokalnog aparata u današnjem svijetu, javlja se sve više poremećaja glasa i oštećenja vokalnog aparata kod učitelja. Stoga, svrha ovog rada je opisati vokalni aparat, objasniti važnost očuvanja glasa, objasniti osnovne odrednice vokalne tehnike i navesti određene vokalne vježbe koje bi uvelike pomogle u budućem radu učitelja, jer njihovim usvajanjem bi se spriječila pojava mnogih vokalnih poteškoća, zamor glasa te mogući poremećaji vokalnog aparata. Cilj ovog rada je, na temelju ankete, ispitati koliko učitelja je upoznato s vokalnom tehnikom, vokalnom higijenom i vokalnim vježbama. Anketa se sastoji od 4 manja dijela. Prvi dio pitanja obuhvaća opće demografske podatke o ispitaniku. Drugi dio pitanja usmjeren je na glas i ispituje se je li osoba imala ikad poteškoća s glasom te mišljenje učitelja o njihovom govoru i glasu. Treći dio pitanja kontrolira koliko su učitelji upoznati s pojmom „vokalna higijena“ i pridržavaju li se vokalne higijene. Četvrti dio pitanja orijentiran je na pojam vokalne vježbe i provjerava koliko učitelja poznaje određene vokalne vježbe te koliko redovito ih izvode. U ovom istraživanju su uključeni učitelji razredne nastave, nastavnici osnovnih i srednjih glazbenih škola. Istraživanje je provedeno u Republici Hrvatskoj na učiteljima razredne nastave Grada Zagreba, Zagrebačke županije i učiteljima osnovnih i srednjih glazbenih škola Grada Zagreba, Zagrebačke županije, Grada Pule i Grada Rijeke (N= 125). Rezultati istraživanja upućuju na potrebnu dodatnu vokalnu edukaciju učitelja jer većina ispitanika nije stekla određena znanja o važnosti čuvanja glasa, brige, njege glasa, o vokalnoj higijeni glasa tijekom visokoškolskog obrazovanja te većina ispitanika ne poznaje i ne izvodi vokalne vježbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost