Pregled bibliografske jedinice broj: 1113768
Razumijevanje koncepta Kovalentna veza
Razumijevanje koncepta Kovalentna veza // Knjiga sažetaka
Split, Hrvatska, 2010. str. 73-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1113768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje koncepta Kovalentna veza
(Understanding of concept Covalent bond)
Autori
Lozo, Marija ; Vladušić, Roko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ - , 2010, 73-74
Skup
1. Hrvatska konferencija o kemijskom obrazovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 10.11.2010. - 14.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kovalentna veza
(covalent bond)
Sažetak
Problem nerazumijevanja elektrostatske prirode kemijskih veza prisutan je u različitim obrazovnim sustavima. Tako je, primjerice, kod usvajanja znanja o kovalentnoj vezi uočeno nerazumjevanje koncepta elektronegativnosti, nesposobnost da se odredi polarnost pojedinih kovalentnih spojeva, pogrešni stavovi da su nepolarne molekule građene samo od atoma jednake ili približno jednake elektronegativnosti te razmišljanja da broj valentnih elektrona i prisutnost nepodijeljenih elektronskih parova određuju polarnost molekule (Peterson i ostali, 1989 ; Harrison i Treagust, 1996 ; Boo 1998). Uvažavajući navedene spoznaje provelo se istraživanje čiji je cilj bio utvrditi značajke poznavanja i razumijevanja koncepta kovalentne veze među srednjoškolskom populacijom i studentima te otkriti uzroke eventualnih nejasnoća. Istraživanje se baziralo na detaljnom ispitivanju učenika dviju gimnazija i studenata Prirodoslovno- matematičkog fakulteta primjenom kvalitativne metode intervjua. Zaključeno je da su učenički koncepti kovalentne veze popraćeni brojnim nejasnoćama i zabludama. Uočene su velike razlike u usvojenosti pojedinih segmenata znanja između učenika dviju gimnazija. Utjecaj nastavnika kemije na takve rezultate je neosporan. Osim nerazumijevanja pojmova i koncepata koje su trebali usvojiti prema tekućem programu, pojedini učenici su iskazali poteškoće i prilikom objašnjavanja osnovnih pojmova kao što su građa atoma, određivanje brojnosti subatomskih čestica te razlikovanje ionske i kovalentne veze. Uočena je podudarnost nejasnoća i zabluda hrvatskih učenika s onima do kojih su došli istraživači u drugim zemljama. Nerazumijevanja pojedinih kemijskih koncepata iskazana na gimnazijskoj razini zadržavaju se i na studiju. Izuzev nekolicine studenata prve godine koji su nedavno položili kolegij Opća kemija I, preostali studenti prve i pete godine mahom pokazuju neusvojenost pojmova s tercijarne razine. Razvidno je da mali broj učenika, odnosno studenata, pokazuje usustavljeno znanje. Zabrinjavajuća je spoznaja da uočena pojavnost nije odlika nekolicine ispitanika već je široko rasprostranjena unutar ispitivane populacije. Literatura: 1. R. F. Peterson, D. F. Treagust, P. Garnett, Development And Application Of A Diagnostic Instrument To Evaluate Grade-11 And Grade-12 Students’ Concepts Of Covalent Bonding And Structure Following A Course Of Instruction, Journal of Research in Science Teaching, 26 (1989), 301–314. 2. A. G. Harrison, D. F. Treagust, Secondary Students’ Mental Models of Atoms and Molecules: Implications for Teaching Chemistry, Science Education, 80 (1996), 509–534. 3. H. K. Boo, Students’ Understanding Of Chemical Bonding And Energetics Of Chemical Reactions, Journal of Research in Science Teaching, 35 (1998), 569–581.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)