Pregled bibliografske jedinice broj: 1113538
Bioetika, Kritička pedagogija, andragogija – prema novoj paradigm znanja
Bioetika, Kritička pedagogija, andragogija – prema novoj paradigm znanja // Integrativno mišljenje i nova paradigma znanja / Čović, Ante: Jurić: Hrvoje (ur.).
Zagreb: Pergamena, 2019. str. 413-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1113538 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bioetika, Kritička pedagogija, andragogija – prema
novoj paradigm znanja
(Bioethics, critical pedagogy, andragogy - towards
a new paradigm of knowledge)
Autori
Kos, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Integrativno mišljenje i nova paradigma znanja
/ Čović, Ante: Jurić: Hrvoje - Zagreb : Pergamena, 2019, 413-428
ISBN
978-953-6576-77-7
Skup
Simpozij Integrativno mišljenje i nova paradigma znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2013. - 30.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bioetika ; Kritička pedagogija ; andragogija
(Bioethics ; critical pedagogy ; andragogy)
Sažetak
Integrativna bioetika kao orijentacijska disciplina novost je na svakoj od diskurzivnih razina. Unutar znanstvenog diskursa postavlja se pitanje može li zadovoljiti kriterije postavljene znanostima tehno-znanstvenog doba. Kao sudionica akademskog diskursa traži finalnu afirmaciju na razini institucije, dok na društveno- političkoj razini još uvijek nastoji ukazati na mogućnost suradnje između znanstvenih i ne- znanstvenih perspektiva i stvoriti platformu za novu vrstu informiranog političkog djelovanja. Zbog svoje ideološke neopterećenosti primorana je stremiti što boljoj razradi i razjašnjenju svog koncepta kako bi ostavila što manje prostora kritici od strane ideološki pregnantnih znanstvenih pristupa. Unutar skupine društveno- humanističkih znanosti, kao zanimljiva platforma za kritiku suvremene znanosti raste kritička pedagogija i njoj bliske andragoške teorije. Stvaranjem veze između kritičke pedagogije, i njoj svojstvenih mehanizama, s integrativnom bioetikom otvara se novo mjesto za poimanje uloge znanosti u suvremenom društvu i njena odnosa spram »živog«. Rad nastoji prikazati probleme suvremene znanosti i razmotriti moguća konceptualna rješenja za njihovo nadilaženje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)