Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1113210

Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije


Njegovan, Ana; Bagarić, Lidija
Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije // Zbornik radova - Journal of economy and business, 26 (2020), 9-28 doi:10.46458/27121097.2020.26.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1113210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije
(The potential of dark tourism as a destination tourist product)

Autori
Njegovan, Ana ; Bagarić, Lidija

Izvornik
Zbornik radova - Journal of economy and business (1840-3255) 26 (2020); 9-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
selektivni turizam ; mračni turizam ; nijanse mračnog ; destinacijski proizvod
(selective tourism ; dark tourism ; shades of darkness ; destination product ;)

Sažetak
Rastuća dimenzija suvremene turističke ponude u turističkom paketu postaju lokacije smrti, nesreće, tragedije i razna zlodjela jer pružaju potencijalno sadržajnija putovanja sa stajališta putnika. Sve više raste broj turista koji su u potrazi za diferenciranim, individualno krojenim i duhovno vrijednim turističkim proizvodima, a među njima se nalaze i proizvodi koji zadiru u pitanje života i smrti ili „oživljavaju“ kontroverzne dijelove prošlosti. Kao rezultat potražnje za takvim proizvodima, poprilično emotivna etiketa prišila se na ovu vrstu turizma pod nazivom „mračni turizam“, a koja je zaokupila javnost i akademsku zajednicu u kontinuiranom rastu potrebe za daljnjim istraživanjima. Međutim, usprkos pojačanom interesu, literatura je oskudna, a teorije prepune neodgovorenih pitanja i sumnji. U ovom radu nastoji se, barem konceptualno, odrediti temeljne značajke mračnih proizvoda te karakteristike i percepciju mračne ponude kroz teoriju „nijansi“ lokacija i emocionalne težine koju potencijalna lokacija sadrži. Nadalje, ovo istraživanje rezultiralo je saznanjem kako mračni turistički proizvodi, različitih karakteristika i nijansi, mogu igrati veliku ulogu u unaprjeđenju turističke ponude destinacije. U radu su analizirani stavovi o samom pojmu mračnog turizma i približilo se odgovoru na pitanje je li mračni turizam prihvatljiv turistički proizvod te koliki je njegov značaj za turističku destinaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Lidija Bagarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Njegovan, Ana; Bagarić, Lidija
Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije // Zbornik radova - Journal of economy and business, 26 (2020), 9-28 doi:10.46458/27121097.2020.26.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Njegovan, A. & Bagarić, L. (2020) Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije. Zbornik radova - Journal of economy and business, 26, 9-28 doi:10.46458/27121097.2020.26.9.
@article{article, author = {Njegovan, Ana and Bagari\'{c}, Lidija}, year = {2020}, pages = {9-28}, DOI = {10.46458/27121097.2020.26.9}, keywords = {selektivni turizam, mra\v{c}ni turizam, nijanse mra\v{c}nog, destinacijski proizvod}, journal = {Zbornik radova - Journal of economy and business}, doi = {10.46458/27121097.2020.26.9}, volume = {26}, issn = {1840-3255}, title = {Potencijal mra\v{c}nog turizma kao turisti\v{c}kog proizvoda destinacije}, keyword = {selektivni turizam, mra\v{c}ni turizam, nijanse mra\v{c}nog, destinacijski proizvod} }
@article{article, author = {Njegovan, Ana and Bagari\'{c}, Lidija}, year = {2020}, pages = {9-28}, DOI = {10.46458/27121097.2020.26.9}, keywords = {selective tourism, dark tourism, shades of darkness, destination product, }, journal = {Zbornik radova - Journal of economy and business}, doi = {10.46458/27121097.2020.26.9}, volume = {26}, issn = {1840-3255}, title = {The potential of dark tourism as a destination tourist product}, keyword = {selective tourism, dark tourism, shades of darkness, destination product, } }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font