Pregled bibliografske jedinice broj: 1113210
Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije
Potencijal mračnog turizma kao turističkog proizvoda destinacije // Zbornik radova - Journal of economy and business, 26 (2020), 9-28 doi:10.46458/27121097.2020.26.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1113210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal mračnog turizma kao turističkog
proizvoda destinacije
(The potential of dark tourism as a
destination tourist product)
Autori
Njegovan, Ana ; Bagarić, Lidija
Izvornik
Zbornik radova - Journal of economy and business (1840-3255) 26
(2020);
9-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
selektivni turizam ; mračni turizam ; nijanse mračnog ; destinacijski proizvod
(selective tourism ; dark tourism ; shades of darkness ; destination product ;)
Sažetak
Rastuća dimenzija suvremene turističke ponude u turističkom paketu postaju lokacije smrti, nesreće, tragedije i razna zlodjela jer pružaju potencijalno sadržajnija putovanja sa stajališta putnika. Sve više raste broj turista koji su u potrazi za diferenciranim, individualno krojenim i duhovno vrijednim turističkim proizvodima, a među njima se nalaze i proizvodi koji zadiru u pitanje života i smrti ili „oživljavaju“ kontroverzne dijelove prošlosti. Kao rezultat potražnje za takvim proizvodima, poprilično emotivna etiketa prišila se na ovu vrstu turizma pod nazivom „mračni turizam“, a koja je zaokupila javnost i akademsku zajednicu u kontinuiranom rastu potrebe za daljnjim istraživanjima. Međutim, usprkos pojačanom interesu, literatura je oskudna, a teorije prepune neodgovorenih pitanja i sumnji. U ovom radu nastoji se, barem konceptualno, odrediti temeljne značajke mračnih proizvoda te karakteristike i percepciju mračne ponude kroz teoriju „nijansi“ lokacija i emocionalne težine koju potencijalna lokacija sadrži. Nadalje, ovo istraživanje rezultiralo je saznanjem kako mračni turistički proizvodi, različitih karakteristika i nijansi, mogu igrati veliku ulogu u unaprjeđenju turističke ponude destinacije. U radu su analizirani stavovi o samom pojmu mračnog turizma i približilo se odgovoru na pitanje je li mračni turizam prihvatljiv turistički proizvod te koliki je njegov značaj za turističku destinaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Lidija Bagarić
(autor)