Pregled bibliografske jedinice broj: 1112988
Mogućnosti i granice odgoja za suosjećanje
Mogućnosti i granice odgoja za suosjećanje // Jahr - European journal of bioethics, 11 (2020), 22; 467-479 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1112988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i granice odgoja za suosjećanje
(Potentials and limitations of the education for
compassion)
Autori
Zagorac, Ivana
Izvornik
Jahr - European journal of bioethics (1847-6376) 11
(2020), 22;
467-479
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suosjećanje ; empatija ; odgoj ; Jean-Jacques Rousseau ; David Hume
(compassion ; empathy ; education ; Jean-Jacques Rousseau ; David Hume)
Sažetak
U prvome dijelu rada ukratko se analiziraju zagovor odgoja za suosjećanje te poziv na razvoj kulture empatije, kao i koncepti suosjećanja i empatije. U drugome dijelu rada sagledavaju se karakteristike odgoja za suosjećanje, pri čemu se ukazuje na njegovu snagu, ali i ograničenja. Posebno poticajnima u tom pogledu pokazat će se uvidi Jean-Jacquesa Rousseaua. Ističe se isprepletenost odgoja za suosjećanje i društvenih okolnosti: s jedne strane sugerira se da takav odgoj ima potencijal poboljšavanja društvenih i moralnih odnosa u društvu, dok se s druge strane nalazi uvid da su gotovo svakoj devijaciji suosjećanja pridonijeli upravo društveni život, socijalne norme i iskrivljeni moralni standardi. Na tragu zapažanja Davida Humea o odnosu suosjećanja i pravednosti, nadalje se ukazuje na opasnost da odgoj za suosjećanje, koji u prvi plan stavlja pojedinca i njegovu osobnu odgovornost, posluži kao alibi za pasivnost institucija čija je uloga zaštita ranjivih skupina. Zaključuje se da je potrebno ostaviti dovoljno prostora i urediti poticajnu okolinu za razvoj i odgoj suosjećanja, no da nije uputno idealizirati njegovu snagu i bezgraničnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH PLUS