Pregled bibliografske jedinice broj: 1112929
Suvremeni pristup poučavanju nove generacije darovitih učenika
Suvremeni pristup poučavanju nove generacije darovitih učenika // Value system of younger generations / Horák, Rita ; Kovács, Cintisa ; Námesztovszki, Zsolt ; Takács, Márta (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, 2020. str. 137-148 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1112929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni pristup poučavanju nove generacije
darovitih učenika
(A contemporary approach to teaching the new generation of gifted children)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Value system of younger generations
/ Horák, Rita ; Kovács, Cintisa ; Námesztovszki, Zsolt ; Takács, Márta - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, 2020, 137-148
ISBN
978-86-87095-98-4
Skup
14. međunarodna znanstvena konferencija ; 9. međunarodna metodička konferencija ; 7. konferencija „IKT u obrazovanju” Vrednosne orijentacije novih naraštaja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 15.10.2020. - 17.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovitost, talentiranost, kreativnost, individualizirani kurikulum, suvremeni pristup
(giftedness, talent, creativity, individualized curriculum, contemporary approach)
Sažetak
Vrijeme novih tehnologija, suvremenih medija, virtualnosti i dostupnosti informacija, zahtijeva promjenu načina učenja i poučavanja nove generacije učenika, posebice onih kojima informacije iz udžbenika ne zadovoljavaju interese i želju za znanjem. Riječ je svakako o darovitim i talentiranim učenicima. Učiteljeva zadaća je zamijeniti uobičajenu razrednu situaciju u kojoj su se sadržaji, metode i oblici rada prilagođavali prosječnoj većini učenika u razredu. Stoga su i sadržaji implementirani u individualizirane programe upravo za njih iznad propisanog redovitog programa, složeniji nego u ponuđenim udžbenicima, a nerijetko i sadržaji koje samo odabiru. Daroviti učenici imaju opsežnije iskustvo u kreativnom razmišljanju, procesu i rješavanju problema, razvijenije misaone i stvaralačke vještine, samostalniji su i odlučniji. Oblikovanje individualiziranoga kurikuluma zahtijeva odgovarajuću prilagodbu, odnosno razlikovnost (diferencijaciju) sadržaja ili tema i fleksibilno vrijeme svladavanja sadržaja te tijeka i tempa učenja i poučavanja te oblika rada. Razlikovni je kurikulum kvalitativno, a ne samo kvantitativno različit od nacionalno određenoga kurikuluma, kako po tempu i okruženju učenja, tako i po ishodima. Pojmovi darovitost, talentiranost, kreativnost nerijetko se koriste i kao sinonimi. Stoga je, prije samog određenja darovitosti potrebno definirati talent i kreativnost. Oni podrazumijevaju uži pojam od darovitosti koja obuhvaća iznad prosječnost u gotovo svim područjima. Nisu svi talentirani pojedinci daroviti, iako mnoga darovita djeca imaju posebno izražen talent za neko područje. Diferencirani model darovitosti i talenta nastoji ustanoviti precizniju nomenklaturu na području darovitosti, iscrpnost u diferenciranju potencijalnih čimbenika razvoja talenta sugerira da složeni sustavi ponašanja, poput manifestacije talenata, moraju podrazumijevati i složenu etiologiju, koja se opisuje širokim spektrom različitih (psihosocijalnih) varijabli (prirodne sposobnosti, učenje karakteristike, okolinski utjecaji, čimbenici slučajnosti), i drugo, bogatstvo interakcija između naznačenih komponenti modela darovitosti. U radu se posebno elaboriraju mogućnosti, modeli i metode rada s darovitim i talentiranim učenicima, a posebno će se analizirati posljedice neprepoznavanja ovih fenomena, koji, kako brojni rezultati istraživanja pokazuju, mogu izazvati brojne teškoće na emocionalnom području i u socijalnim kontekstima. Posljedično, poremećaji u ponašanju nisu rijetkost zbog neprepoznavanja, neuvažavanja, neprihvaćanja različitosti i posebnih potreba ovih učenika kao i neprimjerenih metoda rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru