Pregled bibliografske jedinice broj: 1112909
Razvoj etičkih vrijednosti u pedagoškoj deontologiji
Razvoj etičkih vrijednosti u pedagoškoj deontologiji, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1112909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj etičkih vrijednosti u pedagoškoj deontologiji
(Development of Ethical Values in Pedagogical
Deontology)
Autori
Cikovac, Dean
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
17.02
Godina
2021
Stranica
390
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
etičke vrijednosti, deontologija, moralni odgoj, poziv odgojitelja, vrline
(ethical values, deontology, moral upbringing, vocation of educators, virtues)
Sažetak
Povijesna analiza sadržaja filozofske i pedagoške literature u okviru ove disertacije istražuje i uspoređuje obrazovni kontekst etičkih vrijednosti u odabranim djelima predstavnika antike, srednjega vijeka, renesanse i prosvjetiteljstva. U širem smislu, disertacija koristi povijesni diskurs za analizu etičkih vrijednosti sa stajališta primjene njihovih elemenata i kategorija u suvremenu pedagošku znanost. Korpus istraživanja uključuje analizu sadržaja etičkih djela odabranih predstavnika kronološki analiziranih kroz uzastopni vremenski slijed u kontekstu generičkog razvoja etičkih vrijednosti. Disertacija prezentira kako se tijekom povijest etičke vrijednosti oblikuju, osustavljuju i određuju kao poželjni oblici obrazovnih aktivnosti kojima se razvija moralna svijest pojedinaca. Predmet ovog znanstvenog istraživanja je fenomen vrijednosti u interdisciplinarnom kontekstu njihova razmatranja, koji se zatim usredotočuje na analizu povijesnog razvoja etičkih vrijednosti u odabranim i dostupnim izvorima filozofske i pedagoške literature. Disertacijom su iščitatane, kategorizirane i metodološki uokvirene etičke vrijednosti diseminirane iz etičkih teorija epohalno relevantnih predstavnika. Disertacija daje potvrdne odgovore na istraživačke tvrdnje kojima se iskazuje kako je razvoj etičkih vrijednosti uvjetovan odgojem, da povijesni izvori ukazuju na poželjni obrazovni utjecaj etičkih vrijednosti i na postojanje povijesnog kontinuiteta nositelja ideja i teoretičara etičkih sustava vrijednosti. Disertacija omogućuje potvrdan odgovor na tvrdnje da su određene kategorije etičkih vrijednosti zastupljene u svim povijesnim razdobljima obuhvaćenih analizom odabrane literature kao i postojanje povezanosti između poželjnih vrijednosti pedagoškog djelovanja u različitim etičkim teorijama promatranima kroz povijesni razvoj. Zaključno, disertacija prikazuje zastupljenost etičkih vrijednosti unutar deontološke etičke teorije koja temeljem analize razvoja etičkih vrijednosti moguću je utemeljenje pedagoške deontologije kao teorijskog koncepta moralnog odgoja učitelja i učenika. Prijedlog teorijskog okvira pedagoške deontološke teorije u ovom radu počiva na etičkim vrijednostima putem kojih se sadržajno i formalno strukturiraju i određuju načela moralnog poučavanja koja su prijeka potreba u uspješnom obnašanju pedagoškog zvanja kao specifičnog područja ljudskog djelovanja kojim se posreduju, razvijaju i njeguju etičke vrijednosti pojedinca, a putem njega i cjelokupnog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija