Pregled bibliografske jedinice broj: 1112889
Konstrukcija upitnika roditeljske procjene emocionalne kompetentnosti djece
Konstrukcija upitnika roditeljske procjene emocionalne kompetentnosti djece, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1112889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija upitnika roditeljske procjene
emocionalne kompetentnosti djece
(Construction of a questionnaire for parental
assessment of children's emotional competence)
Autori
Kovačević, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
25.02
Godina
2021
Stranica
55
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
emocionalna kompetentnost ; emocionalna inteligencija ; roditelji ; učenici ; upitnik
(emotional competence ; emotional intelligence ; parents ; students ; questionnaire)
Sažetak
Emocionalna inteligencija relativno je nov pojam u suvremenoj psihologiji te je često na sekundarnoj poziciji u odnosu na kvocijent inteligencije. Emocionalnu inteligenciju čine vještine koje možemo podijeliti na emocionalne i socijalne. Upravo one mogu utjecati na način kako se predstavljamo drugima, kako se izražavamo, kako napredujemo, kako se nosimo sa životnim nedaćama te na još mnogo toga. Osobe koje imaju razvijenu emocionalnu inteligenciju lakše i brže će prepoznati svoje emocije i emocije drugih ljudi. Emocionalna inteligencija obuhvaća pet aspekata: samosvijest, samoregulacija, intrinzična motivacija, empatija i socijalne vještine. Ovih pet aspekata možemo zamisliti kao pet koraka na putu prema emocionalnoj inteligenciji. U okviru empirijskog dijela ovoga rada nastojao se dati doprinos konstrukciji Upitnika roditeljske procjene emocionalne kompetencije djece (URPEKD) i u tu svrhu napravljeno je istraživanje na 78 učenika četiri razredna odjeljenja osmih razreda osnovne škole „dr. Jure Turića“ iz Gospića i 78 njihovih roditelja. Korišten je Upitnik roditeljske procjene emocionalne kompetentnosti djece (URPEKD) autora Nikčević – Milković, Jurković i Jerković (2020) za roditelje, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) autora Vladimira Takšića (2002) za učenike. Rezultati istraživanja su pokazali kako većina roditelja svoju djecu procjenjuje kao uglavnom emocionalno kompetentne. Isto tako, istraživanje je potvrdilo pouzdanost URPEKD, te se upitnik pokazao prikladnim za uporabu na roditeljima djece osnovnoškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija