Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1112827

Talijansko-hrvatska dvojezičnost u sveučilišnoj lektorskoj nastavi


Maržić-Sabalić, Vanda; Filipin, Nada
Talijansko-hrvatska dvojezičnost u sveučilišnoj lektorskoj nastavi // Drugi znanstveno-stručni skup HDSL-a
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1112827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Talijansko-hrvatska dvojezičnost u sveučilišnoj lektorskoj nastavi
(Italian-Croatian bilingualism in foreign language teaching at university level)

Autori
Maržić-Sabalić, Vanda ; Filipin, Nada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Drugi znanstveno-stručni skup HDSL-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.02.2021. - 26.02.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
talijansko-hrvatska dvojezičnost, tipologija pogrešaka, jezični stavovi, sociokulturološki aspekti lektorske nastave
(Italian-Croatian bilingualism, error analysis, language attitudes, socio-cultural aspects of lector teaching)

Sažetak
Temeljni cilj sveučilišne lektorske nastave jest intenzivan razvoj svih jezičnih i komunikacijskih kompetencija na stranome jeziku pa se postavlja pitanje koje nastavne metode i postupke primijeniti u slučaju studenata kojima podučavani jezik nije strani, već materinski ili prvi jezik. Inicijalni podatci za ovo izlaganje preuzeti su iz tekućega istraživanja talijansko-hrvatske dvojezičnosti koje se provodi od proljeća 2014. i zasad obuhvaća 18 dvojezičnih studenata. Za ovu je priliku kvalitativnom analizom polustrukturiranih intervjua i ispunjenih anketnih upitnika odabrana podgrupa od sedam ispitanika kojima je talijanski prvi jezik i koji u njemu ne pokazuju znakove slabljenja jezične kompetencije. Radi se o podgrupi dvojezičnika koji su do prve godine studija živjeli u Italiji, svo prethodno obrazovanje primili na talijanskome jeziku, a hrvatski govorili isključivo kod kuće. Na satovima jezičnih vježbi na završnoj godini diplomskoga studija talijanistike promatrala se njihova jezična interakcija s lektorom i ostalim studentima, da bi ju se potom analiziralo glotodidaktički i sociolingvistički. Provedena je analiza pismenih uradaka, eseja i prijevoda ovih ispitanika na temelju koje je izrađena tipologija pogrešaka, odnosno otklona od standardnoga talijanskog na različitim jezičnim razinama, od ortografske do stilske. Uz navedeno, procijenjene su jezične kompetencije koje ispitanici posjeduju u hrvatskome jeziku, te ispitani njihovi stavovi o materinskome i samopercepcija sebe kao govornika hrvatskoga jezika. Na temelju svega nabrojanog, izlaganje odgovara na pitanje što to lektorska nastava iz talijanskih jezičnih vježbi može pružiti studentima kojima je talijanski prvi jezik, kao i čime sve oni mogu obogatiti lektorsku nastavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Maržić-Sabalić, Vanda; Filipin, Nada
Talijansko-hrvatska dvojezičnost u sveučilišnoj lektorskoj nastavi // Drugi znanstveno-stručni skup HDSL-a
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Maržić-Sabalić, V. & Filipin, N. (2021) Talijansko-hrvatska dvojezičnost u sveučilišnoj lektorskoj nastavi. U: Drugi znanstveno-stručni skup HDSL-a.
@article{article, author = {Mar\v{z}i\'{c}-Sabali\'{c}, Vanda and Filipin, Nada}, year = {2021}, keywords = {talijansko-hrvatska dvojezi\v{c}nost, tipologija pogre\v{s}aka, jezi\v{c}ni stavovi, sociokulturolo\v{s}ki aspekti lektorske nastave}, title = {Talijansko-hrvatska dvojezi\v{c}nost u sveu\v{c}ili\v{s}noj lektorskoj nastavi}, keyword = {talijansko-hrvatska dvojezi\v{c}nost, tipologija pogre\v{s}aka, jezi\v{c}ni stavovi, sociokulturolo\v{s}ki aspekti lektorske nastave}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mar\v{z}i\'{c}-Sabali\'{c}, Vanda and Filipin, Nada}, year = {2021}, keywords = {Italian-Croatian bilingualism, error analysis, language attitudes, socio-cultural aspects of lector teaching}, title = {Italian-Croatian bilingualism in foreign language teaching at university level}, keyword = {Italian-Croatian bilingualism, error analysis, language attitudes, socio-cultural aspects of lector teaching}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font