Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1112755

Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha


Zeba, Mateja
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 1112755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha
(Self-concept among students with different levels of academic achievement)

Autori
Zeba, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
17.04

Godina
2006

Stranica
28

Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana

Ključne riječi
samopoimanje, percepcija kompetentnosti, školski uspjeh, srednjoškolci
(Self-concept, perception of competence, academic achievement, highschool students)

Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti postoje li razlike u dimenzijama samopoimanja kod razliito uspješnih uenika i uenika razliitog spola. Sudionici (N=308) su bili uenici drugih razreda etiri zagrebake srednje škole. Usporeeni su rezultati na pojedinim dimenzijama samopoimanja, mjereni Skalom percipirane kompetentnosti autorice S. Harter, za svaku od tri grupe u koje su sudionici bili podijeljeni s obzirom na školski uspjeh (grupa 1- grupa lošeg školskog uspjeha, tj. oni koji ne prolaze uspješno razred ; grupa 2- grupa srednjeg/prosjenog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s dovoljnim i dobrim uspjehom ; grupa 3- grupa dobrog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s vrlo dobrim i odlinim uspjehom). Analizom varijance se ustanovilo, da se s obzirom na školsku uspješnost, uenici razlikuju u dimenzijama školske kompetentnosti (na kojoj uenici iz najuspješnije grupe postižu statistiki znaajno više rezultate) i regulacije ponašanja (na kojoj uenici iz najslabije skupine postižu statistiki znaajno niže rezultate u odnosu na dvije uspješnije skupine). Na dimenzijama socijalne prihvaenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i opeg samopoštovanja nisu naene statistiki znaajne razlike meu grupama. S obzirom na spol, sudionici se razlikuju statistiki znaajno na dimenzijama regulacije ponašanja (u kojoj djevojke postižu statistiki znaajno više rezultate u odnosu na mladie), te na dimenzijama sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima muški sudionici ostvaruju znaajno više rezultate). Nije ustanovljena niti jedna statistiki znaajna interakcija meu ispitanim varijablama spola i školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zeba, Mateja
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Zeba, M. (2006) 'Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha', diplomski rad, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zeba, Mateja}, year = {2006}, pages = {28}, keywords = {samopoimanje, percepcija kompetentnosti, \v{s}kolski uspjeh, srednjo\v{s}kolci}, title = {Samopoimanje u\v{c}enika razli\v{c}itog \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {samopoimanje, percepcija kompetentnosti, \v{s}kolski uspjeh, srednjo\v{s}kolci}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zeba, Mateja}, year = {2006}, pages = {28}, keywords = {Self-concept, perception of competence, academic achievement, highschool students}, title = {Self-concept among students with different levels of academic achievement}, keyword = {Self-concept, perception of competence, academic achievement, highschool students}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font