Pregled bibliografske jedinice broj: 1112755
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1112755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samopoimanje učenika različitog školskog uspjeha
(Self-concept among students with different levels
of academic achievement)
Autori
Zeba, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
17.04
Godina
2006
Stranica
28
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
samopoimanje, percepcija kompetentnosti, školski uspjeh, srednjoškolci
(Self-concept, perception of competence, academic achievement, highschool students)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti postoje li razlike u dimenzijama samopoimanja kod razliito uspješnih uenika i uenika razliitog spola. Sudionici (N=308) su bili uenici drugih razreda etiri zagrebake srednje škole. Usporeeni su rezultati na pojedinim dimenzijama samopoimanja, mjereni Skalom percipirane kompetentnosti autorice S. Harter, za svaku od tri grupe u koje su sudionici bili podijeljeni s obzirom na školski uspjeh (grupa 1- grupa lošeg školskog uspjeha, tj. oni koji ne prolaze uspješno razred ; grupa 2- grupa srednjeg/prosjenog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s dovoljnim i dobrim uspjehom ; grupa 3- grupa dobrog školskog uspjeha, tj. oni koji prolaze s vrlo dobrim i odlinim uspjehom). Analizom varijance se ustanovilo, da se s obzirom na školsku uspješnost, uenici razlikuju u dimenzijama školske kompetentnosti (na kojoj uenici iz najuspješnije grupe postižu statistiki znaajno više rezultate) i regulacije ponašanja (na kojoj uenici iz najslabije skupine postižu statistiki znaajno niže rezultate u odnosu na dvije uspješnije skupine). Na dimenzijama socijalne prihvaenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i opeg samopoštovanja nisu naene statistiki znaajne razlike meu grupama. S obzirom na spol, sudionici se razlikuju statistiki znaajno na dimenzijama regulacije ponašanja (u kojoj djevojke postižu statistiki znaajno više rezultate u odnosu na mladie), te na dimenzijama sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima muški sudionici ostvaruju znaajno više rezultate). Nije ustanovljena niti jedna statistiki znaajna interakcija meu ispitanim varijablama spola i školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija