Pregled bibliografske jedinice broj: 1112654
Promjene značajki rada i opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem prilikom promjene pogonskog goriva s benzina na vodik
Promjene značajki rada i opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem prilikom promjene pogonskog goriva s benzina na vodik, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1112654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene značajki rada i opterećenja motora s
unutarnjim izgaranjem prilikom promjene pogonskog
goriva s benzina na vodik
(The change in performance and in load of internal
combustion engine when fuel is changed from
gasoline to hydrogen)
Autori
Pirraku, Zana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2021
Stranica
44
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
AVL BoostTM ; Ottov motor ; vodik ; potrošnja goriva ; štetne emisije
(AVL BoostTM ; Otto engine ; hydrogen ; fuel consumption ; harmful emissions)
Sažetak
U svrhu smanjenja štetne emisije u ispuhu motora s unutarnjim izgaranjem, nameće se potreba za odabirom alternativnog goriva. Jedna od opcija je vodik, plinovito gorivo specifičnih kemijskih svojstava. U ovom završnom radu opisane su potrebne radnje kako bi se konvencionalni Ottov motor preradio na motor pogonjen vodikom. Mala gustoća, niska temperatura vrelišta i tališta, te visoka temperatura samozapaljenja igrat će ulogu u konstrukcijskoj izvedbi takvog motora. Najvažnije geometrijske preinake biti će potreba za većim cilindrom za izgaranje, te za većim i bolje toplinski izoliranim spremnikom za gorivo. S obzirom na znana svojstva vodika objasnit će se konkretan primjer proizvedenog konvencionalnog automobila na vodik. Za potrebe rada napravljena je simulacija jednostavnog Ottovog motora u programu AVL BoostTM, podešena na način da daje vrijednosti efektivne snage i momenta deklarirane od proizvođača. S obzirom na simulaciju benzinovog motora, napravljene su dvije konfiguracije vodikovog motora ; sa i bez promjene geometrijskih parametara. Svaka od njih daje svojstvene značajke rada čiji su rezultati prikazani u dijagramima. Na temelju provedenih simulacijskih kalibracija napravljeni su usporedni topografski dijagrami pojedinih ključnih parametara (mehaničkih i toplinskih opterećenja, efektivnog stupnja djelovanja i koncentracije štetnih emisija).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)