Pregled bibliografske jedinice broj: 1112653
Analiza fizikalnog zakašnjenja paljenja i primjena modela rasta jezgre plamena u Ottovom motoru
Analiza fizikalnog zakašnjenja paljenja i primjena modela rasta jezgre plamena u Ottovom motoru, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1112653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza fizikalnog zakašnjenja paljenja i primjena
modela rasta jezgre plamena u Ottovom motoru
(Analysis of Ignition Delay and Application of
Flame
Kernel Growth Model in Spark Ignition Engine)
Autori
Bubalo, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Sjerić, Momir
Ključne riječi
Ottov motor ; zakašnjenje paljenja ; simulacija radnog ciklusa ; model rasta jezgre plamena
(spark ignited engine ; ignition delay ; flame kernel growth model ; cycle simulation)
Sažetak
Vozila pogonjena motorima s unutarnjim izgaranjem glavni su način transporta u svijetu. Pred proizvoĎače se stavlja konstantan zahtjev za poboljšanjem pa su vozila u svakoj novoj generaciji jača, sigurnija, udobnija, štedljivija i čistija . To ujedno znači velik trošak za istraţivanje i razvoj pa proizvoĎači traţe način kako poboljšati proces razvoja vozila. Zbog mogućnosti koje nude i prihvatljivog troška kao odličan alat pokazale su se računalne simulacije koje su sada nezaobilazne u razvoju gotovo svih komponenti vozila. Ovaj rad bavi se simulacijskim modelom koji opisuje rad odabranog motora, njegovom primjenom i usporedbom rezultata s eksperimentalnim podacima. ProizvoĎači motora s unutarnjim izgaranjem suočeni su s velikim brojem izazova ; meĎunarodne organizacije i vlade postavljaju zahtjeve vezane za emisiju štetnih plinova koje su svake godine sve oštrije, zahtjevi potrošača su što je moguće manja potrošnja, uz jednaku ili veću snagu, pa je razvoj novog vozila traţenje optimuma u svim zahtjevima. Temelj svake optimizacije u motorima je optimizacija procesa izgaranja. U Ottovim motorima proces izgaranja započinje preskakanjem električne iskre no izgaranje ne počinje trenutno već se javlja zakašnjenje paljenja u kojem se formira jezgra plamena. Fizikalno zakašnjenje paljenja predstavlja period od trenutka preskakanja električne iskre do trenutka kada nastaje primjetan porast tlaka u usporedbi s profilom tlaka ostvarenim bez izgaranja i vrlo je vaţno u opisivanju procesa izgaranja. U ovom radu je analizirano fizikalno zakašnjenja paljenja, a analiza je provedena usporedbom eksperimentalnih podataka i simulacijskih rezultata dobivenih primjenom programa AVL BOOSTTM. Primijenjen je kvazi-dimenzijski model rasta jezgre plamena kojim se moţe obuhvatiti fizikalno zakašnjenje paljenja u Ottovim motorima. Pokazano je da model rasta jezgre plamena dobro opisuje fenomen zakašnjenja paljenja, prosječno odstupanje u rezultatima je 17.75% s tim da su neke točke pokazale povećano odstupanje te uz dodatnu prilagodbu u tim točkama opisivanje zakašnjenja paljenja moţe biti još bolje. Primijenjeni model moţe se koristiti i za analizu brojnih drugih veličina pa je tako prosječno odstupanje kvazi- dimenzijskih rezultata indicirane specifične potrošnje u odnosu na rezultate dobivene eksperimentalnim putem 5.51%.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Momir Sjerić
(mentor)