Pregled bibliografske jedinice broj: 1112324
Izložba The Family of Man i njezini odjeci na međunarodnim izložbama fotografije u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih godina
Izložba The Family of Man i njezini odjeci na međunarodnim izložbama fotografije u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih godina // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (2020), 44-1; 175-186 doi:10.31664/ripu.2020.44/1.12 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1112324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izložba The Family of Man i njezini odjeci na međunarodnim izložbama fotografije u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih godina
(The Family of Man and its Echoes in International Photography Exhibitions in Croatia During the 1950s and 1960s)
Autori
Orlović, Ante
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437)
(2020), 44-1;
175-186
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
The Family of Man ; međunarodne izložbe ; MoMA ; propaganda ; fotografija ; humanizam
(The Family of Man ; international exhibitions ; MoMA ; propaganda ; photography ; humanism)
Sažetak
Analizom utjecajne američke fotografske izložbe The Family of Man, održane 1955. godine, pokušat će se odrediti koliki je značaj imala na razvoj međunarodnih fotografskih izložbi u Hrvatskoj. Izložba je doživjela veliku posjećenost za vrijeme gostovanja u Zagrebu 1958. na Velesajmu. Radovi izloženi na The Family of Man utjecali su i na razvoj fotografije koja se u najvećoj mjeri promovirala na skupnim izložbama, takozvanim salonima, koji su kako u Hrvatskoj tako i na međunarodnoj sceni popularizirali profesionalnu fotografsku scenu. Usporedbom The Family of Man i nekoliko skupnih međunarodnih izložbi o kojima će biti riječi u članku, naišlo se na mnoge sličnosti među prizorima. Zbog potrebe za dubljim uvidom analizirao se kontekst nastanka navedene izložbe u čemu su pomogli i pregledi tekstova u stručnim fotografskim publikacijama. Zahvaljujući tim publikacijama, mogao se pratiti odjek izložbe na našim prostorima, koja je osim u Zagrebu, godinu ranije gostovala i u Beogradu. Navedeni podatci potrebni su kako bi se probalo utvrditi do koje je mjere američka izložba u poslijeratnom periodu postala simbol humanosti, ljubavi i mira u svijetu oslobođenog od mržnje, rasizma i svega što ih prati, a kako su je u međunarodnoj javnosti predstavljali njezini organizatori, ili je poslana na svjetsku turneju prvenstveno s ciljem širenja američke propagande.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-1772 - Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas (Ekspozicija) (Križić Roban, Sandra, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Profili:
Ante ORLOVIĆ
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus