Pregled bibliografske jedinice broj: 1111814
Metode slučaja Cagea i Cunninghama u umjetničko pedagoškoj praksi: Kontakte mit Bewegung
Metode slučaja Cagea i Cunninghama u umjetničko pedagoškoj praksi: Kontakte mit Bewegung // Tonovi, 35 (2020), 74/75; 66-75 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1111814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode slučaja Cagea i Cunninghama u umjetničko
pedagoškoj praksi: Kontakte mit Bewegung
(Cage and Cunningham chance methods in art
pedagogical practice: Kontakte mit Bewegung)
Autori
Popović, Ana
Izvornik
Tonovi (0352-9711) 35
(2020), 74/75;
66-75
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
John Cage ; Merce Cunningham ; research-creation ; a/r/tografija ; Karlheinz Stockhausen ; odnos glazbe i pokreta ; metoda slučaja ; nedeterminacija ; aleatorika
(John Cage ; Merce Cunningham ; research-creation ; a / r / tography ; Karlheinz Stockhausen ; the relationship between music and movement ; chance method ; non-determination ; aleatorics)
Sažetak
U radu se prikazuje specifičan odnos glazbe i pokreta kakav su uspostavili skladatelj John Cage i plesač i koreograf Merce Cunningham. Ova višeslojna suradnja ima mnogo aspekata s kojih se može promatrati, a mi smo odlučili izdvojiti jednu specifičnost: upotrebu metode operacija sa slučajem (skraćeno: metoda slučaja) pri kreiranju svojih djela. Metoda slučaja počiva na principima predsređenja građe (eng. precompositional aspect), a konačni rezultat prepušta slučaju. Po načelima suvremenih ideja reizvedbe (eng. re- enactment) pokušalo se napraviti djelo koje počiva na tim principima, ali stavljeno u drukčiji kontekst: u kontekst današnjeg vremena i europskog prostora. Tako je američki nedeterminizam Cagea i Cunninghama preveden u europsku aleatoriku i kao polaznu točka korištena je skladba Klavierstück XI skladatelja Karlheinza Stockhausena. Pri izvedbi djela specifična upotreba metode slučaja za instrumentalnu izvedbu ovog komada primijenjena je na pokret. Tako je kreirana koreografija koja počiva na principu predsređenja građe, a svaka izvedba je jedinstvena jer ovisi o slučaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Popović
(autor)