Pregled bibliografske jedinice broj: 1111739
Osobni, roditeljski i obiteljski prediktori korištenja modernih tehnologija u predškolskoj dobi
Osobni, roditeljski i obiteljski prediktori korištenja modernih tehnologija u predškolskoj dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1111739 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobni, roditeljski i obiteljski prediktori
korištenja modernih tehnologija u predškolskoj
dobi
(Personal, parental and family predictors of the
usage of modern technologies in pre-school age)
Autori
Antolović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
17.10
Godina
2019
Stranica
35
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
elektronički uređaji, predškolska dob, navike roditelja, vrijeme pred ekranima
(electronic devices, preschool children, parental media use, screen-time)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost nekih karakteristika djeteta, roditelja i obitelji s navikama korištenja elektroničkih uređaja (mobitela, tableta, televizora, računala i igraćih konzola) kod djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 291 roditelj koji je dao samoprocjene vlastitih navika i stavova te procjene navika svoga djeteta. Podaci su prikupljeni u pet zagrebačkih dječjih vrtića, primjenom upitnika tipa papir-olovka koji je sadržavao sociodemografska pitanja, pitanja o navikama korištenja elektroničkih uređaja roditelja i djece, adaptiranu Ljestvicu roditeljske medijacije korištenja mobitela (Galić i Kuterovac Jagodić, 2019 ; prema Galić, 2019), Ljestvicu roditeljskog stresa (Gottlieb, 1997 ; prema Raboteg-Šarić, Pećnik i Josipović, 2003) te Upitnik roditeljskih stavova o modernim tehnologijama koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako starija predškolska djeca provode više vremena pred ekranima od mlađe djecepredškolske dobi, dok se djevojčice i dječaci predškolske dobi ne razlikuju u količini vremena korištenja elektroničkih uređaja. Od ispitivanih karakteristika djeteta, roditelja i obitelji, značajnim prediktorima djetetova ukupnog vremena korištenja elektroničkih uređaja pokazali su se djetetova vještina korištenja elektroničkih uređaja, prisutnost starijeg brata ili sestre u obitelji, broj elektroničkih uređaja u djetetovoj sobi, ukupno roditeljsko vrijeme korištenja elektroničkih uređaja te roditeljska češća uporaba strategija restriktivne i reaktivne medijacije
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija