Pregled bibliografske jedinice broj: 1111732
Uloga malešnica u poticanju predvještina čitanja
Uloga malešnica u poticanju predvještina čitanja // Danubius noster, 1 (2020), 1; 121-137 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1111732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga malešnica u poticanju predvještina čitanja
(The Role of Nursery Rhymes in Preschool Reading
Skills)
Autori
Krumes, Irena
Izvornik
Danubius noster (2064-1060) 1
(2020), 1;
121-137
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
malešnice, predvještine čitanja, brzalice, brojalice, zagonetke
(nursery rhymes, tongue twisters, rhymes, riddles)
Sažetak
Malešnice su vrlo stare književne forme koje se generacijama govore djeci pa time i utječu na govorni razvoj djeteta. U malešnice se ubrajaju brzalice, brojalice i zagonetke koje svojom strukturom na fonološkoj razini sadrže sve glasove koje dijete treba razviti u svom jezičnom razvoju. One potiču govornu aktivnost, potiču na slušanje glasova, osvješćivanje glasova, pridonose pravilnoj artikulaciji glasova i time utječu na smanjivanje poteškoća u govorno-jezičnom razvoju djeteta. U radu se željelo istražiti koliko odgojitelji koriste malešnice u svom radu s predškolskom djecom i utječu li one na predvještine čitanja. Istraživanje je provedeno mrežnom anketom koja je potvrdila da odgojitelji uglavnom koriste različite vrste malešnica, a da se najviše koristi brojalica. Istraživanje je pokazalo i da djeca koja slušaju i izgovaraju malešnice razvijaju veću pozornost i lakše svladavaju slova i glasove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Krumes
(autor)