Pregled bibliografske jedinice broj: 1111725
Povezanost strategija roditeljske medijacije dječjeg korištenja mobitela s obilježjima roditeljstva
Povezanost strategija roditeljske medijacije dječjeg korištenja mobitela s obilježjima roditeljstva, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1111725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost strategija roditeljske medijacije
dječjeg korištenja mobitela s obilježjima
roditeljstva
(Strategies for mediating children's use of
mobile phones and their relationship with
parenting features)
Autori
Galić, Ana Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
21.06
Godina
2019
Stranica
35
Mentor
Kuterovac Jagodić Gordana
Ključne riječi
strategije medijacije, mobitel, roditeljska kompetencija, roditeljsko ponašanje
(mediation strategies, mobile phone, parental competency, parental behavior)
Sažetak
Roditeljska medijacija korištenja medija označava strategije koje roditelji koriste da bi kontrolirali, nadgledali ili objasnili sadržaj i djelovanje medija djeci. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve strategije medijacije korištenja mobitela, kao sredstva pristupanja različitim medijima, koriste roditelji osnovnoškolske djece kao i je li vrsta i učestalost korištenja tih strategija povezana s njihovim i dječjim demografskim značajkama, osjećajem roditeljske kompetencije za upravljanje dječjim korištenjem medija i dimenzijama roditeljskog ponašanja općenito. U istraživanju je sudjelovalo 206 roditelja osnovnoškolske djece (57, 8 % majki). Podaci su prikupljeni metodom papir-olovka u suradnji s jednom osnovnom školom iz Kutjeva. Podaci su prikupljeni primjenom Upitnika općih sociodemografskih obilježja i korištenja medija u obitelji, Ljestvicom roditeljske medijacije korištenja mobitela (ROD-MED) i Ljestvicom roditeljske kompetencije regulacije korištenja medija (ROD-MEDKOMP) konstruiranim za ovo istraživanje te Upitnikom roditeljskog ponašanja (URP-29, Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić, Greblo, 2012.). Rezultati pokazuju kako roditelji najčešće koriste strategiju poučavanja i upravljanja sigurnošću na internetu, zatim aktivnu medijaciju, a najrjeđe strategiju restriktivne medijacije i nadgledanja korištenja mobitela. Rezultati su pokazali da čestina korištenja pojedinih strategija ovisi o dobi roditelja i djece. Utvrđeno je i kako su općenite dimenzije roditeljskog ponašanja i roditeljskog osjećaja kompetencije za regulaciju korištenja medija povezane s češćim korištenjem nekih strategija medijacije. Istraživanje ukazuje na značajnu ulogu roditelja prilikom posredovanja učinaka mobitela na djecu te upozorava na važnost provođenja preventivnih aktivnosti kako bi roditelji osvijestili svoju ulogu kvalitetnog posrednika i osnažili se u njoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija