Pregled bibliografske jedinice broj: 1111638
POVEZANOST STRATEGIJA RODITELJSKE MEDIJACIJE DJEČJEG KORIŠTENJA MOBITELA S OBILJEŽJIMA RODITELJSTVA I OSJEĆAJEM RODITELJSKE KOMPETENCIJE
POVEZANOST STRATEGIJA RODITELJSKE MEDIJACIJE DJEČJEG KORIŠTENJA MOBITELA S OBILJEŽJIMA RODITELJSTVA I OSJEĆAJEM RODITELJSKE KOMPETENCIJE // 27. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA: Psihologija i digitalni svijet, Sažetci priopćenja. Zagreb:HPD / Šincek, D., Rudolfi, N., Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 70-70 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1111638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST STRATEGIJA RODITELJSKE MEDIJACIJE
DJEČJEG KORIŠTENJA MOBITELA S OBILJEŽJIMA
RODITELJSTVA I OSJEĆAJEM RODITELJSKE
KOMPETENCIJE
(Relationship of parental mediation strategies
of child's use of mobile phones with parenting
behavior and parentling self-competence)
Autori
Galić, Ana Helena ; Kuterovac Jagodić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
27. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA: Psihologija i digitalni svijet, Sažetci priopćenja. Zagreb:HPD
/ Šincek, D., Rudolfi, N., Penezić, Z. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 70-70
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
strategije medijacije, mobitel, roditeljska kompetencija, roditeljsko ponašanje
(mediation strategies, mobile phone, parental competency, parental behavior)
Sažetak
Roditeljska medijacija označava strategije koje roditelji koriste da bi kontrolirali, nadgledali ili objasnili sadržaj medija djeci. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati je li vrsta i učestalost korištenja strategija roditeljske medijacije dječjeg korištenja mobitela povezana s njihovim osjećajem roditeljske kompetencije i dimenzijama roditeljskog ponašanja općenito. U istraži- vanju je sudjelovalo 206 roditelja (57, 8% majki) osnovnoškolske djece prosječne dobi 12, 7 godina. Podaci su prikupljeni metodom papir- olovka u suradnji s osnovnom školom iz Kutjeva. Podaci su prikupljeni primjenom Upitnika općih sociodemografskih obilježja, Ljestvicom roditeljske medijacije korištenja mobitela (ROD-MED), Ljestvicom roditeljske kompetencije regulacije korištenja medija (ROD-MEDKOMP) konstruiranim za ovo istraživanje te Upitni-kom roditeljskog ponašanja (URP29, Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić). Dobiveni rezul- tati ukazuju kako različite strategije medijacije dječjeg korištenja mobitela češće koriste rodi-telji koji u roditeljskom ponašanju pružaju i inače više roditeljske podrške, ali i više restriktivne kontrole. Također, roditelji koji imaju veći internalni lokus roditeljske kompetencije u regulaciji dječjeg korištenja medija više koriste različite strategije medijacije. Konačno, roditelji koji bolje reguliraju vlastito korištenje mobitela ulažu više napora kako bi regulirali i korištenje mobitela kod svoje djece. Istraživanje pokazuje kako se značajke roditeljskog ponašanja očituju i pri regulaciji korištenja mobitela te ukazuje na važnost osvještavanja roditelja o utjecaju vlastitog ponašanja na dječje korištenje mobitela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija