Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111469

Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja


Erceg, Nataša
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, K. ; Matejak Cvenić, K. ; Pećina, P. ; Planinić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 198-198 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1111469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja
(Saturday morning with physics - popularization of physics through student laboratory research)

Autori
Erceg, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, K. ; Matejak Cvenić, K. ; Pećina, P. ; Planinić, M. - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2019, 198-198

ISBN
978-953-7178-22-2

Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
fizika ; popularizacija ; istraživački usmjereno učenje
(physics ; popularization ; inquiry-based learning)

Sažetak
Subotnje jutro uz fiziku (http://popularizacija.fizika.uniri.hr/) je novi popularizacijski projekt Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci održan u dva navrata prošle godine, te odobren i financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj mu je popularizacija prirodnih znanosti (s naglaskom na fiziku) među učenicima, kroz laboratorijska istraživanja vođena od strane hrvatskih znanstvenika i stručnjaka, te putem znanstveno- popularnih predavanja. U sklopu Projekta, nastavnicima je također omogućeno upoznavanje suvremenih znanstvenih i stručnih dostignuća kroz znanstveno-popularna predavanja i učeničku prezentaciju odrađenih istraživački usmjerenih laboratorijskih vježbi. Istraživački usmjerene laboratorijske vježbe podrazumijevaju aktivan angažman učenika uz pomoć nastavnika i na taj način prevladavaju tradicionalni pristup u sklopu kojega učenici u ulozi pasivnih sudionika u nastavi, samo potvrđuju teorijske rezultate i stječu mehaničke vještine rukovanja mjernim uređajima. Suvremeni pristup podrazumijeva učeničko postavljanje i testiranje hipoteza, predviđanje, gradnju modela, provedbu kontrole varijabla, opisivanje, organiziranje i usustavljivanje opažanja i rezultata mjerenja te predstavljanje istih svojim vršnjacima. U raspravi učenici formiraju zaključke, formuliraju matematičke modele, te razmatraju njihovo značenje i mogućnost primjene. Ovakvim interaktivnim angažmanom oni stječu sposobnost analize rezultata, razvijaju konceptualno razumijevanje te uviđaju važnost istraživanja za razvoj znanosti i za izgradnju vlastitog mišljenja utemeljenog na eksperimentalnim rezultatima. U okviru predavanja, opisani način rada s učenicima i nastavnicima bit će predočen kroz primjer laboratorijske vježbe iz termodinamike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku

Profili:

Avatar Url Nataša Erceg (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Erceg, Nataša
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, K. ; Matejak Cvenić, K. ; Pećina, P. ; Planinić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 198-198 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Erceg, N. (2019) Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja. U: Jeličić, K., Matejak Cvenić, K., Pećina, P. & Planinić, M. (ur.)Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike.
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {198-198}, keywords = {fizika, popularizacija, istra\v{z}iva\v{c}ki usmjereno u\v{c}enje}, isbn = {978-953-7178-22-2}, title = {Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz u\v{c}eni\v{c}ka laboratorijska istra\v{z}ivanja}, keyword = {fizika, popularizacija, istra\v{z}iva\v{c}ki usmjereno u\v{c}enje}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {198-198}, keywords = {physics, popularization, inquiry-based learning}, isbn = {978-953-7178-22-2}, title = {Saturday morning with physics - popularization of physics through student laboratory research}, keyword = {physics, popularization, inquiry-based learning}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font