Pregled bibliografske jedinice broj: 1111469
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz učenička laboratorijska istraživanja // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, K. ; Matejak Cvenić, K. ; Pećina, P. ; Planinić, M. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 198-198 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1111469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike
kroz učenička laboratorijska istraživanja
(Saturday morning with physics - popularization of
physics through student laboratory research)
Autori
Erceg, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Jeličić, K. ; Matejak Cvenić, K. ; Pećina, P. ; Planinić, M. - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2019, 198-198
ISBN
978-953-7178-22-2
Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fizika ; popularizacija ; istraživački usmjereno učenje
(physics ; popularization ; inquiry-based learning)
Sažetak
Subotnje jutro uz fiziku (http://popularizacija.fizika.uniri.hr/) je novi popularizacijski projekt Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci održan u dva navrata prošle godine, te odobren i financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj mu je popularizacija prirodnih znanosti (s naglaskom na fiziku) među učenicima, kroz laboratorijska istraživanja vođena od strane hrvatskih znanstvenika i stručnjaka, te putem znanstveno- popularnih predavanja. U sklopu Projekta, nastavnicima je također omogućeno upoznavanje suvremenih znanstvenih i stručnih dostignuća kroz znanstveno-popularna predavanja i učeničku prezentaciju odrađenih istraživački usmjerenih laboratorijskih vježbi. Istraživački usmjerene laboratorijske vježbe podrazumijevaju aktivan angažman učenika uz pomoć nastavnika i na taj način prevladavaju tradicionalni pristup u sklopu kojega učenici u ulozi pasivnih sudionika u nastavi, samo potvrđuju teorijske rezultate i stječu mehaničke vještine rukovanja mjernim uređajima. Suvremeni pristup podrazumijeva učeničko postavljanje i testiranje hipoteza, predviđanje, gradnju modela, provedbu kontrole varijabla, opisivanje, organiziranje i usustavljivanje opažanja i rezultata mjerenja te predstavljanje istih svojim vršnjacima. U raspravi učenici formiraju zaključke, formuliraju matematičke modele, te razmatraju njihovo značenje i mogućnost primjene. Ovakvim interaktivnim angažmanom oni stječu sposobnost analize rezultata, razvijaju konceptualno razumijevanje te uviđaju važnost istraživanja za razvoj znanosti i za izgradnju vlastitog mišljenja utemeljenog na eksperimentalnim rezultatima. U okviru predavanja, opisani način rada s učenicima i nastavnicima bit će predočen kroz primjer laboratorijske vježbe iz termodinamike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)