Pregled bibliografske jedinice broj: 1111459
Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije
Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije // Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 137-143 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1111459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi
primjenom suvremene tehnologije
(Investigation of atom structure in high school
using modern technology)
Autori
Zurak, Luka ; Barac, Marko ; Špirić, Ljubomir ; Erceg, Nataša ; Karuza, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 137-143
ISBN
978-953-7178-19-2
Skup
XIII. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike ; struktura atoma ; kritični potencijal ; Red Pitaya ; QtiPlot
(physics teaching ; atomic structure ; critical potential ; Red Pitaya ; QtiPlot)
Sažetak
U ovom radu opisan je pokus kojim se analizira struktura energijskih razina atoma nepoznatog plina unutar staklene cijevi. U pokusu se obuđuju atomi plina sudarima s elektronima malih kinetičkih energija te se analizira izmjerena struja nastala prikupljanjem spomenutih elektrona koji su izgubili kinetičku energiju uslijed neelastičnih sudara sa elektronima iz elektronskog omotača atoma. Uz pomoć jeftinog multifunkcionalnog uređaja RedPitaya mjerena je struja elektrona koji su izgubili kinetičku energiju u sudarima, odnosno posredno energetske razine u elektronskom omotaču atoma. Isti uređaj upotrijebljen je i za kalibraciju ubrzavajućeg napona. Usporedbom rezultata dobivenih eksperimentom (obrađenih računalnim programom QtiPlot) te poznatih vrijednosti, moguće je odrediti vrstu plina kojim je ispunjena staklena cijev. Iako je ovaj eksperiment u proširenom obliku namijenjen za sveučilišnu nastavu u sklopu kolegija Praktikum iz strukture tvari na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Rijeci, moguće ga je prilagoditi za srednjoškolsku nastavu, uz primjenu različitih nastavnih metoda i oblika rada. U skladu sa srednjoškolskim nastavnim planom i programom, pokus obuhvaća koncepte iz atomske fizike, elektriciteta i mehanike. Stoga, primjerice u 4. razredu može poslužiti za dublje razumijevanje koncepata koji se tek uvode (npr. atomski spektar i energija atoma), za usustavljivanje ranije usvojenih pojmova (npr. električni potencijal, gibanje naboja u električnom polju, električna struja i napon, neelastični sudari), te za direktnu primjenu suvremene tehnologije u okvirima odgovarajućih srednjoškolskih sadržaja iz fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku