Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111449

Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike


Erceg, Nataša; Aviani, Ivica; Mešić, Vanes; Glunčić, Matko; Žauhar, Gordana
Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike // Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 47-53 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1111449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike
(Kinetic molecular theory of gases concept inventory - a modern methodical tool for creating effective physics teaching)

Autori
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Glunčić, Matko ; Žauhar, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2017, 47-53

ISBN
978-953-7178-19-2

Skup
XIII. hrvatski simpozij o nastavi fizike, Suvremeni kurikul i nastava fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
molekularno-kinetička teorija ; plin ; konceptualni test
(kinetic molecular theory ; gas ; concept inventory)

Sažetak
Većina studenata susreće se s čestičnim opisom građe tvari još u osnovnoj školi, a molekularno- kinetičku teoriju proučava u okviru mnogih uvodnih kolegija fizike i kemije te kasnije kroz specijalizirane kolegije, poput termodinamike i statističke fizike. Unatoč tome, edukacijska istraživanja ukazuju na brojne učeničke i studentske miskoncepcije te na slabo razumijevanje mikroskopskog modela tvari. Za kreiranje učinkovitije nastave, preporuča se sagledati postojeće pogrešne ideje kao važan dio učeničkog/studentskog konceptualnog okvira te kvalitetan fizički model izgrađivati uz ispravljanje njihovih miskoncepcija. Konceptualni testovi predstavljaju jedan od suvremenih metodičkih alata za procjenu znanja i detekciju miskoncepcija. Saznavši da ne postoje takvi testovi za procjenu učeničkog/studentskog razumijevanja molekularno-kinetičke teorije, radom [1] nastojali smo dati originalan doprinos području edukacijske fizike. Važan korak u našem pristupu bila je radna pretpostavka da uzrok velikom broju studentskih miskoncepcija mogu biti upravo nelogičnosti i slabosti modela idealnog plina. Osmislili smo konceptualni test s pitanjima višestrukog izbora iz molekularno- kinetičke teorije plina (MKTP). Kao distraktori su nam poslužili odgovori studenata koje smo prethodno intervjuirali, postavljajući im jednaka pitanja otvorenog tipa. Neki od njihovih odgovora potvrdili su već poznate miskoncepcije, dok su drugi (posebice oni koji su se odnosili na međumolekularnu potencijalnu energiju) otkrili neke nove pogrešne ideje. Uz pomoć tako dobivenog testa, ispitali smo studente s različitih Sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Ustanovili smo veliku zastupljenost miskoncepcija, nekonzistentnih odgovora te, što je posebno indikativno, sličnu raspodjelu odgovora na većinu pitanja kod svih grupa ispitanika, neovisno o različitim pristupima nastavi s obzirom na nastavni program i godinu studija. [1] Erceg, N., Aviani, I., Mešić, V., Glunčić, M. and Žauhar G. (2016), Development of the kinetic molecular theory of gases concept inventory: Preliminary results on university students' misconceptions, Phys. Rev. Phys. Educ. Res., 12, 020139

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku

Profili:

Avatar Url Nataša Erceg (autor)

Avatar Url Matko Glunčić (autor)

Avatar Url Ivica Aviani (autor)

Avatar Url Gordana Žauhar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.hfd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Erceg, Nataša; Aviani, Ivica; Mešić, Vanes; Glunčić, Matko; Žauhar, Gordana
Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike // Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 47-53 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Erceg, N., Aviani, I., Mešić, V., Glunčić, M. & Žauhar, G. (2017) Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike. U: Aviani, I. (ur.)Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike.
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica and Me\v{s}i\'{c}, Vanes and Glun\v{c}i\'{c}, Matko and \v{Z}auhar, Gordana}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {47-53}, keywords = {molekularno-kineti\v{c}ka teorija, plin, konceptualni test}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Konceptualni test molekularno-kineti\v{c}ke teorije plina - suvremeni metodi\v{c}ki alat za kreiranje u\v{c}inkovite nastave fizike}, keyword = {molekularno-kineti\v{c}ka teorija, plin, konceptualni test}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Erceg, Nata\v{s}a and Aviani, Ivica and Me\v{s}i\'{c}, Vanes and Glun\v{c}i\'{c}, Matko and \v{Z}auhar, Gordana}, editor = {Aviani, I.}, year = {2017}, pages = {47-53}, keywords = {kinetic molecular theory, gas, concept inventory}, isbn = {978-953-7178-19-2}, title = {Kinetic molecular theory of gases concept inventory - a modern methodical tool for creating effective physics teaching}, keyword = {kinetic molecular theory, gas, concept inventory}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font