Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111400

Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga


Matijević, Maja; Mihaljević, Josip
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo – Institut für Slawistik, 2020. str. 153-174 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1111400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga
(Web Games for Arabic Speakers as a Support for Learning Croatian)

Autori
Matijević, Maja ; Mihaljević, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko - Zagreb : Klagenfurt : Hrvatsko filološko društvo – Institut für Slawistik, 2020, 153-174

ISBN
978-953-296-189-8

Skup
7. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (HIDIS)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2019. - 15.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
elektroničke igre, govornici arapskoga jezika, hrvatska abeceda, interaktivni obrazovni sadržaj, osnovni hrvatski leksik, pilot-istraživanje
(electronic games, speakers of Arabic, Croatian alphabet, interactive educational content, basic Croatian vocabulary, pilot-research)

Sažetak
U ovome radu opisat će se motivacija za izradu, sadržaj i evaluacija mrežnih elektroničkih igara prilagođenih arapskim govornicima koji uče hrvatski. Nastanak igara motivi-ran je potrebama polaznika dvaju tečajeva za azilante i tražitelje azila na Croaticumu, a sadržajno se tematiziraju početne razine u učenju hrvatskoga ‒ abeceda i osnovni leksik. Sadržaj se sastoji od uvodne interaktivne stranice i pet mrežnih igara kojima se nastoji povećati korisnikova osviještenost odnosa između glasa i slova u hrvatskome jeziku. Igre su Prepoznavanje slova u riječi, Prepoznavanje točno napisane riječi, Pamtilica, Premetaljka i Vješala, a dostupne su na stranici Nauči hrvatsku abecedu!. Upute su, osim na hrvatskome, napisane i na arapskome jeziku kako bi se smanjio početni strah od učenja. Napravljeno je pilot-istraživanje u kojemu je igre ocijenilo deset studenata koji su položili ispit na institucionaliziranome tečaju na Croaticumu i koji su izvorni govornici arapskoga jezika. Ispitanici tvrde da su igre zanimljive i da bi ih preporučili prijateljima koji uče hrvatski. Suradnja s izvornim govornicima arapskoga korisna je radi unapređivanja postojećega interaktivnog obrazovnog sadržaja i radi razvijanja novih sadržaja i elektroničkih igara za učenje hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-2141 - Hrvatski mrežni rječnik (MREŽNIK) (Hudeček, Lana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Mihaljević (autor)

Avatar Url Maja Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Maja; Mihaljević, Josip
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo – Institut für Slawistik, 2020. str. 153-174 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Matijević, M. & Mihaljević, J. (2020) Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga. U: Jelaska, Z. & Gligorić, I. (ur.)HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Maja and Mihaljevi\'{c}, Josip}, year = {2020}, pages = {153-174}, keywords = {elektroni\v{c}ke igre, govornici arapskoga jezika, hrvatska abeceda, interaktivni obrazovni sadr\v{z}aj, osnovni hrvatski leksik, pilot-istra\v{z}ivanje}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Mre\v{z}ne igre prilago\djene arapskim govornicima kao potpora u\v{c}enju hrvatskoga}, keyword = {elektroni\v{c}ke igre, govornici arapskoga jezika, hrvatska abeceda, interaktivni obrazovni sadr\v{z}aj, osnovni hrvatski leksik, pilot-istra\v{z}ivanje}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo – Institut f\"{u}r Slawistik}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Maja and Mihaljevi\'{c}, Josip}, year = {2020}, pages = {153-174}, keywords = {electronic games, speakers of Arabic, Croatian alphabet, interactive educational content, basic Croatian vocabulary, pilot-research}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Web Games for Arabic Speakers as a Support for Learning Croatian}, keyword = {electronic games, speakers of Arabic, Croatian alphabet, interactive educational content, basic Croatian vocabulary, pilot-research}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo – Institut f\"{u}r Slawistik}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font