Pregled bibliografske jedinice broj: 1111400
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo – Institut für Slawistik, 2020. str. 153-174 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1111400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mrežne igre prilagođene arapskim govornicima kao potpora učenju hrvatskoga
(Web Games for Arabic Speakers as a Support for Learning Croatian)
Autori
Matijević, Maja ; Mihaljević, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI
/ Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko - Zagreb : Klagenfurt : Hrvatsko filološko društvo – Institut für Slawistik, 2020, 153-174
ISBN
978-953-296-189-8
Skup
7. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (HIDIS)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.11.2019. - 15.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
elektroničke igre, govornici arapskoga jezika, hrvatska abeceda, interaktivni obrazovni sadržaj, osnovni hrvatski leksik, pilot-istraživanje
(electronic games, speakers of Arabic, Croatian alphabet, interactive educational content, basic Croatian vocabulary, pilot-research)
Sažetak
U ovome radu opisat će se motivacija za izradu, sadržaj i evaluacija mrežnih elektroničkih igara prilagođenih arapskim govornicima koji uče hrvatski. Nastanak igara motivi-ran je potrebama polaznika dvaju tečajeva za azilante i tražitelje azila na Croaticumu, a sadržajno se tematiziraju početne razine u učenju hrvatskoga ‒ abeceda i osnovni leksik. Sadržaj se sastoji od uvodne interaktivne stranice i pet mrežnih igara kojima se nastoji povećati korisnikova osviještenost odnosa između glasa i slova u hrvatskome jeziku. Igre su Prepoznavanje slova u riječi, Prepoznavanje točno napisane riječi, Pamtilica, Premetaljka i Vješala, a dostupne su na stranici Nauči hrvatsku abecedu!. Upute su, osim na hrvatskome, napisane i na arapskome jeziku kako bi se smanjio početni strah od učenja. Napravljeno je pilot-istraživanje u kojemu je igre ocijenilo deset studenata koji su položili ispit na institucionaliziranome tečaju na Croaticumu i koji su izvorni govornici arapskoga jezika. Ispitanici tvrde da su igre zanimljive i da bi ih preporučili prijateljima koji uče hrvatski. Suradnja s izvornim govornicima arapskoga korisna je radi unapređivanja postojećega interaktivnog obrazovnog sadržaja i radi razvijanja novih sadržaja i elektroničkih igara za učenje hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-2141 - Hrvatski mrežni rječnik (MREŽNIK) (Hudeček, Lana, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb