Pregled bibliografske jedinice broj: 1111398
Multimedijski pristup nastavi gramatike hrvatskoga kao materinskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole
Multimedijski pristup nastavi gramatike hrvatskoga kao materinskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole // HINIZ - hrvatski inojezični : Croatian L2 / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2020. str. 175-195
CROSBI ID: 1111398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijski pristup nastavi gramatike
hrvatskoga kao materinskoga jezika u mlađim
razredima osnovne škole
(A multimedia approach to teach grammar od
Croatian as L1 in younger classes of primary
school)
Autori
Krumes, Irena ; Ružek, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
HINIZ - hrvatski inojezični : Croatian L2
Urednik/ci
Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko
Izdavač
Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
Grad
Zagreb : Klagenfurt
Godina
2020
Raspon stranica
175-195
ISBN
978-953-296-189-8
Ključne riječi
nastava materinskoga jezika, nastava jezika, nastava gramatike, multimedijski pristup
(grammar teaching, multimedia approach, classroom teaching, first language teaching)
Sažetak
Multimedijski je pristup gramatici aktualan jer se 2020., u mjesecima izolacije, nastava, iz zdravstvenih razloga, u cijelom svijetu održavala uglavnom na daljinu. Ovaj oblik nastave ostvarivao se uz pomoć informacijsko- komunikacijske tehnologije. U ovom se radu teorijski razmatra multimedijski pristup nastavi gramatike u prva četiri razreda osnovne škole i daje pregled dosadašnjih istraživanja u području gramatike i multimedije. U drugom dijelu rada daju se rezultati istraživanja provedenog 2019. godine. Istraživanje je provedeno u trećim razredima osnovne škole u obliku eksperimenta s usporednim skupinama. Kontrolna skupina učenika pratila je sat gramatike bez primjene medija tijekom nastave, a eksperimentalna skupina usvajala je iste gramatičke sadržaje uz pomoć multimedije. Istraživanjem se željelo utvrditi utječe li multimedijski pristup nastavi gramatike na zadovoljstvo učenika i unaprjeđuje li takav pristup znanje učenika. Na temelju dobivenih rezultata zaključili smo da je nastavnim sadržajima vrlo lako ovladati uporabom multimedije, dok neki zahtijevaju kompleksniju pripremu nastavnih materijala, nastavnih metoda, kao i pristupe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Krumes
(autor)