Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1111260

Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja


Krpan, Divna
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja, 2020., doktorska disertacija, Prirodoslovno - matematički fakultet, Split


CROSBI ID: 1111260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja
(Teaching Object Oriented Programming Using Didactic Reduction)

Autori
Krpan, Divna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Prirodoslovno - matematički fakultet

Mjesto
Split

Datum
24.02

Godina
2020

Stranica
216

Mentor
Mladenović, Saša

Ključne riječi
poučavanje programiranja ; objektno orijentirano programiranje ; didaktičko skrivanje ; projektno učenje
(teaching programming ; object oriented programming ; didactic reduction ; project based learning)

Sažetak
Učenje i poučavanje programiranja je teško. Poteškoće se pojavljuju kod svih uzrasta, a na fakultetima se odražavaju u obliku slabe prolaznosti. Studenti u kratkom vremenu moraju usvojiti apstraktne koncepte iz objektno orijentiranog programiranja (OOP) uz složenu sintaksu programskog jezika i okruženje. Zabrinjava činjenica da i nakon položenih početnih predmeta studenti i dalje imaju poteškoće. Obzirom na vremensko ograničenje potrebno je smanjiti irelevantno kognitivno opterećenje studenata. Jedan od načina je odabir početnog jezika s jednostavnijom sintaksom. Tijekom trogodišnjeg pilot istraživanja kod uvođenja vizualnih programskih jezika u visoko obrazovanje utvrđeno je da nema značajnog utjecaja na uspjeh u predmetima s tekstualnim jezicima, ali su određeni zahtjevi prema okviru za poučavanje objektno orijentiranog programiranja. Okvir OTTER temeljen na metodi didaktičkog skrivanja implementiran je u nastavi te su prikupljeni studentski projekti izrađeni pomoću OTTER-a tijekom pet godina. Postavljen je cilj istraživanja: utvrditi utjecaj primjene metode didaktičkog skrivanja pomoću okvira OTTER na usvajanje koncepata OOP-a. Razvijen je poseban alat za analizu projekata i izdvajanje objektno orijentiranih koncepata definiranih u radu. Faktorskom analizom izdvojeni su koncepti koji su vezani za grafičko korisničko sučelje i koncepti koji su isključivo vezani za OOP. Rezultati su pokazali da su studenti tijekom izrade projekata pomoću OTTER-a primjenjivali više koncepata OOP-a u odnosi na one koji nisu koristili okvir. Analiza podataka pomoću strukturalnog modeliranja je potvrdila rezultate te omogućila dodatno pojašnjenje odnosa među varijablama. Dokazana je opravdanost poučavanja OOP-a kod početnika u visokom obrazovanju primjenom metode didaktičkog skrivanja. Okvir omogućuje brži prijelaz iz početne faze usvajanja sintakse do izrade projekata

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Saša Mladenović (mentor)

Avatar Url Divna Krpan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dr.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Krpan, Divna
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja, 2020., doktorska disertacija, Prirodoslovno - matematički fakultet, Split
Krpan, D. (2020) 'Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja', doktorska disertacija, Prirodoslovno - matematički fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krpan, Divna}, year = {2020}, pages = {216}, keywords = {pou\v{c}avanje programiranja, objektno orijentirano programiranje, didakti\v{c}ko skrivanje, projektno u\v{c}enje}, title = {Pou\v{c}avanje objektno orijentiranog programiranja metodom didakti\v{c}kog skrivanja}, keyword = {pou\v{c}avanje programiranja, objektno orijentirano programiranje, didakti\v{c}ko skrivanje, projektno u\v{c}enje}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krpan, Divna}, year = {2020}, pages = {216}, keywords = {teaching programming, object oriented programming, didactic reduction, project based learning}, title = {Teaching Object Oriented Programming Using Didactic Reduction}, keyword = {teaching programming, object oriented programming, didactic reduction, project based learning}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font