Pregled bibliografske jedinice broj: 1111260
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja, 2020., doktorska disertacija, Prirodoslovno - matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 1111260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja
metodom didaktičkog skrivanja
(Teaching Object Oriented Programming Using Didactic
Reduction)
Autori
Krpan, Divna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno - matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
24.02
Godina
2020
Stranica
216
Mentor
Mladenović, Saša
Ključne riječi
poučavanje programiranja ; objektno orijentirano programiranje ; didaktičko skrivanje ; projektno učenje
(teaching programming ; object oriented programming ; didactic reduction ; project based learning)
Sažetak
Učenje i poučavanje programiranja je teško. Poteškoće se pojavljuju kod svih uzrasta, a na fakultetima se odražavaju u obliku slabe prolaznosti. Studenti u kratkom vremenu moraju usvojiti apstraktne koncepte iz objektno orijentiranog programiranja (OOP) uz složenu sintaksu programskog jezika i okruženje. Zabrinjava činjenica da i nakon položenih početnih predmeta studenti i dalje imaju poteškoće. Obzirom na vremensko ograničenje potrebno je smanjiti irelevantno kognitivno opterećenje studenata. Jedan od načina je odabir početnog jezika s jednostavnijom sintaksom. Tijekom trogodišnjeg pilot istraživanja kod uvođenja vizualnih programskih jezika u visoko obrazovanje utvrđeno je da nema značajnog utjecaja na uspjeh u predmetima s tekstualnim jezicima, ali su određeni zahtjevi prema okviru za poučavanje objektno orijentiranog programiranja. Okvir OTTER temeljen na metodi didaktičkog skrivanja implementiran je u nastavi te su prikupljeni studentski projekti izrađeni pomoću OTTER-a tijekom pet godina. Postavljen je cilj istraživanja: utvrditi utjecaj primjene metode didaktičkog skrivanja pomoću okvira OTTER na usvajanje koncepata OOP-a. Razvijen je poseban alat za analizu projekata i izdvajanje objektno orijentiranih koncepata definiranih u radu. Faktorskom analizom izdvojeni su koncepti koji su vezani za grafičko korisničko sučelje i koncepti koji su isključivo vezani za OOP. Rezultati su pokazali da su studenti tijekom izrade projekata pomoću OTTER-a primjenjivali više koncepata OOP-a u odnosi na one koji nisu koristili okvir. Analiza podataka pomoću strukturalnog modeliranja je potvrdila rezultate te omogućila dodatno pojašnjenje odnosa među varijablama. Dokazana je opravdanost poučavanja OOP-a kod početnika u visokom obrazovanju primjenom metode didaktičkog skrivanja. Okvir omogućuje brži prijelaz iz početne faze usvajanja sintakse do izrade projekata
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split