Pregled bibliografske jedinice broj: 1111039
Uloga strateškog komuniciranja u brendiranju turističke destinacije na primjeru Međimurske županije
Uloga strateškog komuniciranja u brendiranju turističke destinacije na primjeru Međimurske županije // U potrazi za zajedničkim nazivnikom: komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend / Peručić, Doris ; Lekić, Romana ; Dabo, Krešimir (ur.).
Zagreb: Veleučilište Edward Bernays, 2020. str. 26-41 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1111039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga strateškog komuniciranja u brendiranju
turističke destinacije
na primjeru Međimurske županije
(The Role of Strategic Communication in Tourist
Destination Branding on the Example of
Međimurje County)
Autori
Grmuša, Tanja ; Tomulić, Ana Marguerite ; Anđelić, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
U potrazi za zajedničkim nazivnikom: komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend
/ Peručić, Doris ; Lekić, Romana ; Dabo, Krešimir - Zagreb : Veleučilište Edward Bernays, 2020, 26-41
ISBN
978-953-58317-4-7
Skup
Communication Management Forum 2019: U potrazi za zajedničkim nazivnikom - komunikacija, turizam, nacionalna kultura i brend
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.05.2019. - 11.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
brendiranje ; strateško komuniciranje ; identitet ; imidž ; turistička destinacija ; destinacijski menadžment ; Međimurska županija
(branding ; strategic communication ; identity ; image ; tourist destination ; destination management ; Međimurje County)
Sažetak
U današnjim uvjetima globalizacije turistička regionalizacija te jačanje regionalnoga identiteta i imidža postaju preduvjetom za diferencijaciju i konkurentsku prednost turističke ponude neke nacije. Pritom proces brendiranja destinacije predstavlja temeljni alat za jasno definiranje identiteta i imidža regija, a time i jedna od ključnih zadaća destinacijskoga menadžmenta. Kvalitetno pripremljena komunikacijska i marketinška strategija neminovno povećavaju vidljivost destinacije, ali i utječu na njezin doživljaj kod ljudi. Predmet istraživanja su potencijali turističkoga razvoja kontinentalne Hrvatske, brendiranje županija kao turističkih destinacija i uloga strateškoga komuniciranja u izgradnji imidža županije na primjeru Međimurske županije. Rad donosi studiju slučaja razvoja turističke ponude u Međimurskoj županiji, najsjevernijoj i jednoj od gospodarski najuspješnijih županija u Hrvatskoj u posljednjih deset godina. Međutim, najveća prepreka održavanju pozitivnoga trenda i višega stupnja konkurentnosti svakako predstavlja nedostatak destinacijskoga brenda. Upravo je cilj prijedloga novoga Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskoga turizma uvođenje novog pristupa promociji Hrvatske kroz uspostavu sustava turističkih zajednica po modelu destinacijske menadžment organizacije (DMO), odgovorne za ukupno upravljanje turističkim područjem. Drugi dio rada donosi kvalitativno istraživanje (metodom dubinskoga intervjua) provedeno u travnju i svibnju 2019. godine na namjernom uzorku od 13 sudionika. Većina sudionika potvrdila je kako uspješno brendiranje pojedine turističke destinacije ovisi o jasno definiranom krovnom brendu, što je zadatak koji Hrvatska još mora ispuniti ukoliko želi istaknuti neistražene potencijale kontinentalnoga dijela i produljiti turističku sezonu na cijelu godinu. Doprinos tomu vide u novom zakonodavnom okviru, dosljednoj primjeni koncepta DMO-a koji bi trebao promijeniti zadaće turističkih zajednica na svim razinama te osigurati njihov usklađen nastup na svim tržištima. Rezultati istraživanja pokazali su kako se uspjeh Međimurske županije temelji na jasno definiranim i mjerljivim strateškim planovima koji su, oslanjajući se na emocionalnu komponentu, istaknuli prednosti prirodnih ljepota, materijalne kulturne baštine i prometne povezanosti, stvorivši tako prepoznatljiv brend koncept.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti