Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1110939

Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru


Božić, Vanda
Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru, 2018., doktorska disertacija, Fakultet dramskih umetnosti, Beograd


CROSBI ID: 1110939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru
(Acting in Drama and Acting in Post-Drama Theater)

Autori
Božić, Vanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet dramskih umetnosti

Mjesto
Beograd

Datum
27.09

Godina
2018

Stranica
218

Mentor
Romčević, Nebojša

Ključne riječi
gluma, dramski teatar, postdramski tetar, epski tetar, glumac, dramski lik, karakter, uloga, izvođač.
(acting, drama theater, postdramatic theater, epic theater, actor, drama character, character, role, performer)

Sažetak
Predmet rada odnosi se na glumu u dramskom i glumu u postdramskom teatru, sa svrhom da istraži sličnosti i/ili razlike među njima. Gluma u dramskom teatru predstavlja oponašanje stvarne radnje gdje je glumac dramski lik koji želi provesti neku svoju volju, postići neki svoj cilj. Njemu se suprostavlja drugi dramski lik iz čega nastaje dramski sukob. U dramskom teatru prevladavaju većinom verbalni znakovi temeljeni na dijalogu i monologu. Glumac u epskom teatru se distancira od lika kojeg igra, on se s njim ne poistovjećuje, kao što to čini glumac u dramskom teatru. Glumac u epskom teatru svoj lik pokazuje. S druge strane, postdramski teatar negira načelo mimetizma, izbjegava oponašanje i podražavanje, on uglavnom operira s neverbalnim znakovima, paralingvističkim i ekstralingvističkim. Pojam smrti karaktera koji se veže uz postdramski teatar ne može biti definiran na takav način, jer se tu u suštini ne radi o smrti karaktera, već o drugačijem označavanju s obzirom da se u postdramskom teatru događa jedna kompleksna preobrazba u samoj prirodi karaktera. Glumac je u dramskom teatru označen kao glumac, dok je u postdramskom teatru za glumca primjereniji naziv izvođač. Razlika između glume u dramskom i postdramskom teatru očituje se u različitom (drugačijem) korištenom sustavu svih kazališnih znakova. Za potrebe ovog rada provedene su tri strukture istraživanja. Prvo istraživanje obuhvaća analizu predstave Petera Handkea “Psovanje publike” u kojoj Handke u biti piše jedan esej o pitanjima dramskog, epskog i postdramskog teatra, a koji označava kraj avangarde i onoga što će se zvati postmoderna te već u tom tekstu ispituje sve elemente koji su prisutni u raspravi o dramskom i postdramskom. Drugo istraživanje odnosi se na profesionalne glumce, redatelje i teatrologe o pitanjima glume u dramskom i postdramskom teatru, kako bi se sa profesionalnog stanovišta dobio uvid u njihovo poimanje distinkcije i/ili sličnosti između glume u dramskom i postdramskom teatru. I treće istraživanje provedeno je među gledateljima kazališnih predstava, kako bi se dobili odgovori na pitanja kako publika i na koji način percipira i doživljava dramsku i postdramsku predstavu te što za njih znači gluma u dramskom, a što u postdramskom teatru ; sve s ciljem da ovaj rad dobije objektivan i sveobuhvatan karakter. Na osnovu postavljenog teorijskog okvira i provedenih istraživanja, u zaključnim razmatranjima potvrđene su postavljenje hipoteze rada da postdramski teatar označava izvođačko- umjetničku formu koja se nadovezuje na dramski teatar i koja je na kraju i proizašla iz dramskog teatra. Međutim, u postdramskom teatru koriste se različiti jezični sistemi i različite tehnike označavanja. Kazališni znak u postdramskom teatru ostaje, on je i dalje znak, ali je njegova funkcija promijenjena. Do toga dolazi iz razloga što se glumačka sredstva povećavaju pa tako i gluma doživljava stalnu transformaciju i evoluciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Plesna umjetnost i umjetnost pokreta



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url VANDA BOŽIĆ (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Božić, Vanda
Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru, 2018., doktorska disertacija, Fakultet dramskih umetnosti, Beograd
Božić, V. (2018) 'Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru', doktorska disertacija, Fakultet dramskih umetnosti, Beograd.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Vanda}, year = {2018}, pages = {218}, keywords = {gluma, dramski teatar, postdramski tetar, epski tetar, glumac, dramski lik, karakter, uloga, izvo\dja\v{c}.}, title = {Gluma u dramskom i gluma u postdramskom teatru}, keyword = {gluma, dramski teatar, postdramski tetar, epski tetar, glumac, dramski lik, karakter, uloga, izvo\dja\v{c}.}, publisherplace = {Beograd} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Vanda}, year = {2018}, pages = {218}, keywords = {acting, drama theater, postdramatic theater, epic theater, actor, drama character, character, role, performer}, title = {Acting in Drama and Acting in Post-Drama Theater}, keyword = {acting, drama theater, postdramatic theater, epic theater, actor, drama character, character, role, performer}, publisherplace = {Beograd} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font