Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1110925

Menadžer proizvoda i životni ciklus proizvoda na tržištu


Nakić, Stanislav
Menadžer proizvoda i životni ciklus proizvoda na tržištu // Praktični menadžment, IV (2013), 2; 85-93 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1110925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Menadžer proizvoda i životni ciklus proizvoda na tržištu
(Product manager and product life cycle in the market)

Autori
Nakić, Stanislav

Izvornik
Praktični menadžment (1847-8107) IV (2013), 2; 85-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
menadžer proizvoda ; životni ciklus proizvoda ; organizacija
(product manager ; product life cycle ; organization)

Sažetak
Ovaj rad se temelji na kritici klasično shvaćenog koncepta menadžera proizvoda u marketinškoj organizaciji. Umjesto njega razmatra se i predlaže model u kojem se menadžer proizvoda promatra kroz faze životnog ciklusa proizvoda na tržištu. Svaka faza (uvođenje, rast, zrelost, povlačenje) ima svoje specifičnosti, pravila i zahtjeve i za svaku od njih je potreban novi tip menadžera proizvoda. Pri tom se misli na karakter ličnosti menadžera, specifična znanja i iskustva koja ima u toj fazi upravljanja proizvodom. Teško je prihvatiti da jedan te isti menadžer proizvoda može s istom pretpostavljenom uspješnošću voditi isti proizvod kroz sve njegove faze. Umjesto toga u ovom radu se sugerira i predlaže s ciljem poboljšanja učinkovitosti organizacije da svakom fazom životnog ciklusa proizvoda na tržištu upravlja odgovarajući (u biti novi) menadžer proizvoda. Prema Zueberbuechlerovom pristupu i profilima menadžera, definira se: pionir za fazu uvođenja, maher za fazu rasta, strateg za fazu zrelosti i trener za fazu povlačenja proizvoda s tržišta. Ovaj model upravljanja na odgovarajući način ukazuje na svu složenost modela organizacije u marketingu, jer stavlja naglasak na upravljanje proizvodom kroz njegov životni ciklus na tržištu i negira simplificirajući karakter klasičnih modela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Stanislav Nakić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Nakić, Stanislav
Menadžer proizvoda i životni ciklus proizvoda na tržištu // Praktični menadžment, IV (2013), 2; 85-93 (domaća recenzija, članak, stručni)
Nakić, S. (2013) Menadžer proizvoda i životni ciklus proizvoda na tržištu. Praktični menadžment, IV (2), 85-93.
@article{article, author = {Naki\'{c}, Stanislav}, year = {2013}, pages = {85-93}, keywords = {menad\v{z}er proizvoda, \v{z}ivotni ciklus proizvoda, organizacija}, journal = {Prakti\v{c}ni menad\v{z}ment}, volume = {IV}, number = {2}, issn = {1847-8107}, title = {Menad\v{z}er proizvoda i \v{z}ivotni ciklus proizvoda na tr\v{z}i\v{s}tu}, keyword = {menad\v{z}er proizvoda, \v{z}ivotni ciklus proizvoda, organizacija} }
@article{article, author = {Naki\'{c}, Stanislav}, year = {2013}, pages = {85-93}, keywords = {product manager, product life cycle, organization}, journal = {Prakti\v{c}ni menad\v{z}ment}, volume = {IV}, number = {2}, issn = {1847-8107}, title = {Product manager and product life cycle in the market}, keyword = {product manager, product life cycle, organization} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font