Pregled bibliografske jedinice broj: 1110652
HUSTON, (DO) WE HAVE A PROBLEM(?): ULOGA MEDIJA U RAZVOJU DJECE I ADOLESCENATA
HUSTON, (DO) WE HAVE A PROBLEM(?): ULOGA MEDIJA U RAZVOJU DJECE I ADOLESCENATA // XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU 21ST PSYCHOLOGY DAYS IN ZADAR, Sažetci priopćenja / Paper summaries / Nikolić, M., Tokić, A., Ćubela Adorić, V., Dodaj, A., Gregov, LJ., Ivanov, L., Macuka, I., Nekić, M., Tucak Junaković, I., Valerjev, P., Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 8-8 (plenarno, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1110652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HUSTON, (DO) WE HAVE A PROBLEM(?): ULOGA MEDIJA U
RAZVOJU DJECE I ADOLESCENATA
(HUSTON, (DO) WE HAVE A PROBLEM(?): THE ROLE OF
MEDIA IN DEVELOPMENT OF CHILDREN AND
ADOLESCENTS)
Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU 21ST PSYCHOLOGY DAYS IN ZADAR, Sažetci priopćenja / Paper summaries
/ Nikolić, M., Tokić, A., Ćubela Adorić, V., Dodaj, A., Gregov, LJ., Ivanov, L., Macuka, I., Nekić, M., Tucak Junaković, I., Valerjev, P., Vidaković, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2018, 8-8
ISBN
978-953-331-196-8
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
djeca, adolescenti, učinci medija, psihološka dobrobit, razvoj
(children, adolescents, media effect, psychological well being, development)
Sažetak
Od prve pojave sredstava masovnih komunikacija mediji su se smatrali utjecajnim čimbenicima razvoja djece i mladih. Međutim, njihov se utjecaj, sve do pojave istraživanja edukacijskih učinaka medija, uglavnom smatrao negativnim. Pojavom novih medija masovne komunikacije utemeljenih na širenju Interneta, mobilnih telefona, društvenih mreža i konvergencije različitih medija, konstruirano je novo digitalno doba i novi digitalno- tehnološki sustav u kojeg su djeca i adolescenti uronjeni cijeloga dana i unutar kojeg se odvija njihov rast i razvoj. Implikacije korištenja medija po osobe u razvoju i njihov kognitivni, emocionalni, socijalni i tjelesni razvoj, na njihovo ponašanje i zdravlje, predmetom su istraživanja različitih znanstvenih disciplina, ali i zabrinutosti roditelja, nastavnika, škole i svih koji se bave dječjom dobrobiti. Ovo područje obilježeno je trajnom debatom o štetnim posljedicama nasuprot prednosti uporabe medija među djecom i mladima. Nasuprot tehnološkom determinizmu, koji pretpostavlja da tehnologija porobljuje, narušava procese razvoja i diktira društvene promjene koje ugrožavaju ostale važne sustave razvoja poput obitelji, škole ili društva u cjelini, u ovom će se izlaganju pokušati prikazati uravnoteženiji pogled koji prepoznaje da medijska kultura obilježava suvremeni život i ima potencijal za različite složene utjecaje od kojih se većina ne može dihotomizirati i označiti kao isključivo dobra ili loša. U uvodnom dijelu bit će iznesen povijesni prikaz istraživanja i metoda u ovom području, a zatim će se za nekoliko najčešćih zabrinutosti roditelja i javnosti prikazati trenutni korpus znanstvenih spoznaja iz inozemnih istraživanja te prikazati podaci dobiveni u nekim istraživanjima u Hrvatskoj. Tako će biti prikazane spoznaje o povezanosti korištenja medija sa školskim uspjehom, slikom tijela, nasiljem među vršnjacima, psihološkom dobrobiti i socijalnim razvojem adolescenata i učincima uporabe medija u poučavanju. Također, prikazat će se i neke navike, motivi i razlozi korištenja društvenih mreža i ostalih socijalnih medija među djecom i mladima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija