Pregled bibliografske jedinice broj: 1110549
Argumentacijska analiza predsjedničkih sučeljavanja na izborima u Francuskoj 2017.
Argumentacijska analiza predsjedničkih sučeljavanja na izborima u Francuskoj 2017., 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1110549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Argumentacijska analiza predsjedničkih sučeljavanja na izborima u Francuskoj 2017.
(Argumentation Analysis of French Presidential Debates in 2017)
Autori
Šimičić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.02
Godina
2021
Stranica
97
Mentor
Kišiček, Gabrijela
Ključne riječi
argumentacija, debata, predsjednička debata, Marine Le Pen, Emmanuel Macron
(argumentation, debate, presidential debate, Marine Le Pen, Emmanuel Macron)
Sažetak
Ovaj rad bavi se argumentacijskom analizom televizijskog predsjedničkog sučeljavanja između Marine Le Pen i Emmanuela Macrona koje se održalo prije drugog izbornog kruga 2017. godine. U radu se koristi metoda deskriptivne analize. Kod kandidata su se proučavali preferirani argumentacijski obrasci, argumentacijske pogreške, bonton, odabir riječi i korištenje retoričkih sredstava uvjeravanja, logosa, etosa i patosa. Ustanovljeno je da diskurs Marine Le Pen odražava karakteristike populističke ideologije, te da se tijekom debate oslonila prvenstveno na napade na etos, u vidu ad hominem argumenata te na patos, u vidu emotivnih argumenata, dok je argumentacija logosom bila neprimjetna. Ustanovljeno je i da Le Pen često koristi priloge u svrhu kreiranja bliskosti i autoriteta. Emmanuel Macron argumentaciju je usredištio prvenstveno oko logosa, konstrukcije pozitivnog etosa i identifikacije s publikom. Svoju sugovornicu diskreditirao je na temelju nedostatne argumentacije, nepripremljenosti i ideologije koju zastupa Front national. U njegovu diskursu je često prisutna ironija. Radom se ukazuje i na važnost argumentacijske analize i debate za razvoj kritičkog mišljenja. Metodički dio rada sadrži prijedlog i plan za izvođenje nastavnog sata iz predmeta Retorike na temu argumentacije i debate.
Izvorni jezik
Hrvatski