Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1109648

Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta


Tonković, Aleksandra; Pongračić, Luka; Vrsalović, Predrag
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 4 (2020), 4; 121-134 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1109648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta
(The Impact of the Covid-19 Pandemic on Education Worldwide)

Autori
Tonković, Aleksandra ; Pongračić, Luka ; Vrsalović, Predrag

Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 4 (2020), 4; 121-134

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
digitalizacija ; inovacije ; mrežno učenje ; učinkovitost obrazovanja
(digitization ; efficiency of education ; innovations ; online learning)

Sažetak
Vrhunac krize izazvane pandemijom COVID-19 uzrokovao je da gotovo 1.6 milijardi učenika diljem svijeta, u 195 država, nije moglo koristiti svoje učionice. Škole su bile većim dijelom zatvorene, a učenicima su uskraćene obrazovne mogućnosti, što je ostavilo dugoročne društvene i ekonomske posljedice. Nastava učenika transformi-rala se putem interneta u obliku mrežnoga učenja kao alternativnog pristupa obra-zovanju. Primarni cilj ovog rada je istražiti mrežno učenje u svijetu izazvano pande-mijom koronavirusa te uočiti razlike pojedinih država diljem svijeta (alati, platforme, aplikacije), izazove i perspektive. Korišteni su primarni i sekundarni izvori podataka. Primarni izvori podataka su ankete (OECD i Svjetska banka 2020). Sekundarni izvori podataka su znanstvena i stručna literatura. Neke su države dale jasnije smjernice za mrežno učenje s jasnim porukama, primjerice u Kini, za razliku od podsaharske Afri ke, Pakistana, itd. Manji broj država osigurao je najteži pristup mrežnom učenju putem televizije i radija pa su samim time učenici marginalizirani. Pokazalo se da je za najpovoljnije rezultate potrebno centralizirano planiranje uz dopuštanje lokalnih prilagodbi programa. Kratkoročne mjere valja uskladiti s dugoročnim ciljem kako bi se izbjeglo donošenje proturječnih smjernica i odluka. Važno je pomoći roditeljima, nastavnicima i školama da na najvišoj razini zadrže socijalnu skrb i interakcije tije-kom razdoblja zatvaranja škola. Digitalni pristup obrazovanju tijekom mrežnoga učenja povećava nejednakost između učenika i stvara veće razlike među njima. Po-sljedica može biti smanjenje učinkovitosti obrazovanja kod učenika nižeg socioeko-nomskog statusa. Učinak pandemije na obrazovanje je dinamična i nepredvidljiva tema te neće svi učinci biti negativni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Luka Pongračić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Tonković, Aleksandra; Pongračić, Luka; Vrsalović, Predrag
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 4 (2020), 4; 121-134 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Tonković, A., Pongračić, L. & Vrsalović, P. (2020) Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta. Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 4 (4), 121-134.
@article{article, author = {Tonkovi\'{c}, Aleksandra and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka and Vrsalovi\'{c}, Predrag}, year = {2020}, pages = {121-134}, keywords = {digitalizacija, inovacije, mre\v{z}no u\v{c}enje, u\v{c}inkovitost obrazovanja}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {4}, number = {4}, issn = {2623-9426}, title = {Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta}, keyword = {digitalizacija, inovacije, mre\v{z}no u\v{c}enje, u\v{c}inkovitost obrazovanja} }
@article{article, author = {Tonkovi\'{c}, Aleksandra and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka and Vrsalovi\'{c}, Predrag}, year = {2020}, pages = {121-134}, keywords = {digitization, efficiency of education, innovations, online learning}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {4}, number = {4}, issn = {2623-9426}, title = {The Impact of the Covid-19 Pandemic on Education Worldwide}, keyword = {digitization, efficiency of education, innovations, online learning} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Scientific Indexing Services





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font