Pregled bibliografske jedinice broj: 1109648
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 4 (2020), 4; 121-134 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1109648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelovanje pandemije Covid-19 na obrazovanje diljem svijeta
(The Impact of the Covid-19 Pandemic on Education Worldwide)
Autori
Tonković, Aleksandra ; Pongračić, Luka ; Vrsalović, Predrag
Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 4
(2020), 4;
121-134
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
digitalizacija ; inovacije ; mrežno učenje ; učinkovitost obrazovanja
(digitization ; efficiency of education ; innovations ; online learning)
Sažetak
Vrhunac krize izazvane pandemijom COVID-19 uzrokovao je da gotovo 1.6 milijardi učenika diljem svijeta, u 195 država, nije moglo koristiti svoje učionice. Škole su bile većim dijelom zatvorene, a učenicima su uskraćene obrazovne mogućnosti, što je ostavilo dugoročne društvene i ekonomske posljedice. Nastava učenika transformi-rala se putem interneta u obliku mrežnoga učenja kao alternativnog pristupa obra-zovanju. Primarni cilj ovog rada je istražiti mrežno učenje u svijetu izazvano pande-mijom koronavirusa te uočiti razlike pojedinih država diljem svijeta (alati, platforme, aplikacije), izazove i perspektive. Korišteni su primarni i sekundarni izvori podataka. Primarni izvori podataka su ankete (OECD i Svjetska banka 2020). Sekundarni izvori podataka su znanstvena i stručna literatura. Neke su države dale jasnije smjernice za mrežno učenje s jasnim porukama, primjerice u Kini, za razliku od podsaharske Afri ke, Pakistana, itd. Manji broj država osigurao je najteži pristup mrežnom učenju putem televizije i radija pa su samim time učenici marginalizirani. Pokazalo se da je za najpovoljnije rezultate potrebno centralizirano planiranje uz dopuštanje lokalnih prilagodbi programa. Kratkoročne mjere valja uskladiti s dugoročnim ciljem kako bi se izbjeglo donošenje proturječnih smjernica i odluka. Važno je pomoći roditeljima, nastavnicima i školama da na najvišoj razini zadrže socijalnu skrb i interakcije tije-kom razdoblja zatvaranja škola. Digitalni pristup obrazovanju tijekom mrežnoga učenja povećava nejednakost između učenika i stvara veće razlike među njima. Po-sljedica može biti smanjenje učinkovitosti obrazovanja kod učenika nižeg socioeko-nomskog statusa. Učinak pandemije na obrazovanje je dinamična i nepredvidljiva tema te neće svi učinci biti negativni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Scientific Indexing Services