Pregled bibliografske jedinice broj: 1109238
Likovne preferencije učenika mlađeg školskog uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke i učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti
Likovne preferencije učenika mlađeg školskog uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke i učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 335-345 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1109238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovne preferencije učenika mlađeg školskog
uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke
i
učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti
(Visual art preferences of junior primary school
pupils according to their sociodemographic
characteristics and the teachers’ assessment of
children’s abilities)
Autori
Kuščević, Dubravka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016);
335-345
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
likovna djela ; preferencije ; učenici
(pupils ; works of art ; preferences)
Sažetak
Likovna umjetnost u nastavnom procesu izrazito učinkovito djeluje na razvoj djetetovih kognitivnih, afektivnih, i motoričkih sposobnosti, njome se potiče divergentno mišljenje učenika, te razvija apstraktno i kritičko mišljenje, što je istaknuto u nastavnom programu likovne kulture. Nastava likovne kulture pretpostavlja različite aspekte vizualno-likovnog odgoja i obrazovanja ; između ostalog, likovnu spoznaju, likovne sposobnosti i vještine, recepciju likovnih djela i vizualno-likovnu komunikaciju u funkciji oblikovanja likovnog ukusa kao dijela opće kulture. U obveznom osnovnom obrazovanju učenička recepcija likovnih djela temelji se na razumijevanju likovnog jezika kroz aktivno promatranje i doživljavanje likovnih djela. Članak razmatra utjecaj faktora (obrazovanje roditelja i učeničke sposobnosti) na preferencije učenika nižih razreda osnovne škole. Istražujući povezanost općih sposobnosti učenika s njihovim likovnim preferencijama utvrdili smo da prema procjeni učitelja učeničke sposobnosti ne utječu na preferencije likovnih djela, a ni obrazovanje roditelja učenika nije bitan čimbenik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Likovne umjetnosti