Pregled bibliografske jedinice broj: 1109181
Roditeljski ciljevi, očekivanja obrazovnih postignuća i opći školski uspjeh njihove djece: razlike u očekivanjima zbog pohađanja instrukcija i dopunske nastave
Roditeljski ciljevi, očekivanja obrazovnih postignuća i opći školski uspjeh njihove djece: razlike u očekivanjima zbog pohađanja instrukcija i dopunske nastave // Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje, XXV (2020), 1-3; 8-18 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1109181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljski ciljevi, očekivanja obrazovnih
postignuća i opći školski uspjeh njihove djece:
razlike u očekivanjima zbog pohađanja
instrukcija i dopunske nastave
(Parental goals and ecudational accomplichments
expectations and general academic achievement
of their childred:_differences in expectations
due to attendance of private lessons and
additional classes)
Autori
Cerinski, Tomislav
Izvornik
Bjelovarski učitelj : časopis za odgoj i obrazovanje (1330-0954) XXV
(2020), 1-3;
8-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
SEAEA upitnik ; obrazovanje roditelja ; pohađanje dopunske nastave ; pohađanje instrukcija, roditeljska očekivanja
(SEAEA questionnaire ; parental education ; parenting expectations ; attending supplementary classes ; attending instructions)
Sažetak
U Istraživanju je istražena uloga roditeljskih očekivanja prema općem školskom uspjehu djece i pohađanju dopunske nastave i privatnih satova instrukcija. Analiza podataka provedena je na 234 roditelja učenika početkom školske godine 2018./19. Kao mjerni instrument koristila se SEAEA skala obrazovnih aspiracija i očekivanja za adolescente. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca roditelja više razine akademskog obrazovanja imaju bolji školski uspjeh te da veći financijski prihodi u obitelji također pokazuju pozitivnu povezanost s općim školskim uspjehom djece. Utvrđena je pozitivna povezanost kod učenika koji pohađaju dopunsku nastavu i instrukcije između zadnje završenog razreda i priprema za bolje obrazovanje te pozitivna korelacija između razine obrazovanja roditelja i roditeljskih očekivanja i vrednovanja obrazovanja. Između roda i općeg školskog uspjeha nisu pronađeni statistički značajne povezanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)