Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1108890

Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj


Vignjević Korotaj, Bojana
Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1108890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj
(Croatian Vocational Teachers'Professional Identity Formation and Development)

Autori
Vignjević Korotaj, Bojana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
11.11

Godina
2020

Stranica
260

Mentor
Mrnjaus, Kornelija ; Brajdić Vuković, Marija

Ključne riječi
profesionalni identitet, strukovni nastavnici, strukovno obrazovanje i osposobljavanje
(professional identity, vocational teachers, vocational education)

Sažetak
Tema ove doktorske disertacije je formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj dok je temeljno istraživačko pitanje od kojeg se polazi: “Kako se formira i razvija profesionalni identitet nastavnika stručno- teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj?” Kako bi se dubinski istražio fenomen profesionalnog identiteta strukovnih nastavnika, odabran je narativni pristup u istraživanju kako u izradi protokola intervjua i provedbi istraživanja, tako i u analizi i prezentaciji rezultata istraživanja. U analizi i obradi podataka koristili su se višestruki koraci, a temeljni pristup korišten u analizi jest trodimenzionalni prostorni pristup, odnosno trodimenzionalna analiza narativa (Clandinin i Conelly, 2000). Navedena analiza iznjedrila je četiri tipa narativa o profesionalnom identitetu strukovnih nastavnika koji upućuju na nekoliko važnih zaključaka. Naime, rezultati istraživanja ističu iznimnu važnost osobnih biografija strukovnih nastavnika koje mogu doprinijeti ili ograničavati procese formiranja i razvoja njihovog profesionalnog identiteta. Pritom se posebno prepoznaje važnost prethodnih obrazovnih i radnih iskustava kao i osobnih vrijednosti i stavova koji osim što imaju funkciju samorefleksije, usmjeravaju profesionalne odluke ovih nastavnika. Snažan utjecaj na formiranje i razvoj profesionalnog identiteta strukovnih nastavnika također ima situacijsko okruženje institucija u kojima su zaposleni, pri čemu se čini da je presudno obilježje njihovog profesionalnog identiteta odnos s učenicima s kojima su u neposrednom i svakodnevnom kontaktu. Osim navedenog, rezultati istraživanja upućuju i na učestalost nestrukturiranog mentoriranja strukovnih nastavnika te nedostatak podrške pri uravnoteženom profesionalnom usavršavanju u nastavi i matičnoj struci te kontinuiranoj i formalnoj suradnji s poslodavcima u matičnoj struci. Jednako tako, primjetan je diskurs vrlo niskog statusa i ugleda srednjih strukovnih škola kao i neprijemčivost obrazovnih politika i reformi za potrebe strukovnih nastavnika što se u nekim slučajevima odražava na razinu njihove motiviranosti. S obzirom na navedene nalaze, u doktorskoj se disertaciji nude preporuke na razini strukovnih nastavnika, škola te Ministarstva kako bi se uputilo na potrebne intervencije na različitim razinama u svrhu osnaživanja profesionalnog identiteta strukovnih nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vignjević Korotaj, Bojana
Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka
Vignjević Korotaj, B. (2020) 'Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stručno-teorijskih sadržaja u Republici Hrvatskoj', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vignjevi\'{c} Korotaj, Bojana}, year = {2020}, pages = {260}, keywords = {profesionalni identitet, strukovni nastavnici, strukovno obrazovanje i osposobljavanje}, title = {Formiranje i razvoj profesionalnoga identiteta nastavnika stru\v{c}no-teorijskih sadr\v{z}aja u Republici Hrvatskoj}, keyword = {profesionalni identitet, strukovni nastavnici, strukovno obrazovanje i osposobljavanje}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vignjevi\'{c} Korotaj, Bojana}, year = {2020}, pages = {260}, keywords = {professional identity, vocational teachers, vocational education}, title = {Croatian Vocational Teachers'Professional Identity Formation and Development}, keyword = {professional identity, vocational teachers, vocational education}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font