Pregled bibliografske jedinice broj: 1108772
Od pionira do Europe: dijakronijska didaktika nastave kulture i civilizacije u hrvatskim udžbenicima i priručnicima njemačkog jezika kao stranog jezika za srednje škole
Od pionira do Europe: dijakronijska didaktika nastave kulture i civilizacije u hrvatskim udžbenicima i priručnicima njemačkog jezika kao stranog jezika za srednje škole // Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa 18. Dani Mate Demarina „Novi izazovi u odgoju i obrazovanju“ Proceeedings of the International Scientific Conference 18th Mate Demarin Days „New Challenges in Education“ / Blažević, Iva ; Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Diković, Marina ; Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Lazarić, Lorena ; Velan, Doris (ur.). (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanost, 2020. str. 145-168 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1108772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od pionira do Europe: dijakronijska didaktika
nastave kulture i civilizacije u hrvatskim
udžbenicima i priručnicima njemačkog jezika kao
stranog jezika za srednje škole
(From the pioneers to Europe: the diachronic
didactics of cultural studies in Croatian
textbooks
and handbooks for the teaching of German as
foreign
language in high schools)
Autori
Djaković, Marieta ; Djaković, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa 18. Dani Mate Demarina „Novi izazovi u odgoju i obrazovanju“ Proceeedings of the International Scientific Conference 18th Mate Demarin Days „New Challenges in Education“
/ Blažević, Iva ; Tatković, Nevenka ; Radetić-Paić, Mirjana ; Diković, Marina ; Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Lazarić, Lorena ; Velan, Doris (ur.). - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanost, 2020, 145-168
ISBN
978-953-8278-44-0
Skup
Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa 18. Dani Mate Demarina „Novi izazovi u odgoju i obrazovanju“ Proceeedings of the International Scientific Conference 18th Mate Demarin Days „New Challenges in Education“
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 30.05.2019. - 31.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
udžbenici, analiza, njemački jezik, kultura, civilizacija
(textbooks, analysis, German language, culture, civilization)
Sažetak
Slika Hrvatske i zemalja njemačkoga govornog područja koju učenici stvaraju u nastavi njemačkoga jezika ponajprije ovisi o tekstovima u udžbenicima. Izborom tekstova autori sugeriraju ono što smatraju bitnim i neizravno govore o svojemu viđenju te slike. No ta slika ovisi i o društveno političkom kontekstu, o metodičko- didaktičkom pristupu, o predznanju pojedinca, osobnim iskustvima učenika, njihovih roditelja i učitelja i informacijama iz medija. Cilj ovoga rada analiza je percepcije nastave kulture i civilizacije u udžbenicima njemačkog jezika za srednje škole u drugoj polovici 20. stoljeća u Hrvatskoj, analiza utjecaja različitih pristupa kulturi i civilizaciji na tu sliku i prednosti i nedostataka pojedinih pristupa. Rezultati analize potvrdili su da postoji korelacija između društvenopolitičkog konteksta, metodičko- didaktičkog pristupa i udžbeničkog sadržaja koji oblikuje sliku Hrvatske i zemalja njemačkog govornog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli