Pregled bibliografske jedinice broj: 1108703
Cristoforo Tasca i Giovanni Battista Augusti Pitteri: nepoznate slike i njihovi naručitelji na sjevernom Jadranu
Cristoforo Tasca i Giovanni Battista Augusti Pitteri: nepoznate slike i njihovi naručitelji na sjevernom Jadranu // Ars Adriatica, 9 (2019), 89-106 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1108703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cristoforo Tasca i Giovanni Battista Augusti
Pitteri: nepoznate slike i njihovi naručitelji na
sjevernom Jadranu
(Cristoforo Tasca i Giovanni Battista Augusti
Pitteri: Unknown Paintings and Their
Commissioners in the Northen Adriatic)
Autori
Tulić, Damir
Izvornik
Ars Adriatica (1848-1590) 9
(2019);
89-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
slikarstvo 18. stoljeća, naručitelji, Cristoforo Tasca, Rijeka, Abano Terme, Giovanni Battista Augusti Pitteri, Venice, Zadar, Kopar, Bakar, Umag
(18th-century painting, commissioners, Cristoforo Tasca, Rijeka, Abano Terme, Giovanni Battista Augusti Pitteri, Venice, Zadar, Kopar, Bakar, Umag)
Sažetak
Cristoforo Tasca (Bergamo, 1661. – Venecija, 1735.) u prva je dva desetljeća 18. stoljeća ostavio brojna djela u Rijeci, Krku te Karlobagu. Njegov se opus nadopunjuje potpisanom i datiranom palom iz 1725. godine na glavnom oltaru Zborne, danas župne crkve u Rijeci. U tekstu se objašnjavaju složene okolnosti gradnje glavnog mramornog oltara te uloga donatora, obitelji Orlando. Oni su kreirali ikonografiju oltara izravno povezanu s obiteljskim svetcima zaštitnicima. Na temelju oporuke Giovannija Michelea Androche iz 1728. prvi je put dokumentom potvrđena prisutnost slikara Cristofora Tasce u Rijeci. U njegov je opus uvrštena i slika Navještenja, koja potječe iz nekadašnjeg riječkog benediktinskog samostana Svetog Roka, a danas se nalazi u benediktinskom samostanu San Daniele u Abano Terme pokraj Padove. U drugom dijelu teksta donose se nova djela venecijanskog slikara Giovannija Battiste Augustija Pitterija (Venecija, između 1691. i 1695. – Zadar ?, nakon 1759.?) koji se u Zadar preselio oko 1730. te u Dalmaciji ostavio veliki opus. Prije 1730. nastala je velika slika Krštenje Kristovo u župnoj crkvi San Martino na Buranu koja se može pripisati Pitteriju. U tekstu se objavljuje i nepoznata potpisana slika Bogorodica s Djetetom i svetcima iz franjevačke crkve Svete Ane u Kopru. Ustanovljeno je da se slika izvorno nalazila u srušenoj zadarskoj crkvi Svetog Nikole u gradskoj luci te da ju je 1742. naručio generalni providur Dalmacije Girolamo Querini. Pitteriju se, nadalje, pripisuje portret trogirskog biskupa Jeronima Fonde u Umagu, a koji je naručitelj darovao kapelici Svetog Jeronima u Valici u Istri, te oltarna pala Bogorodica s Djetetom i svetcem u crkvi Gospe od Porta u Bakru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-1265 - ET TIBI DABO: naručitelji i donatori umjetnina u Istri, Hrvatskom primorju i sjevernoj Dalmaciji od 1300. do 1800. godine (donart) (Kudiš, Nina, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-85 - Barokna Rijeka (Kudiš, Nina, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Damir Tulić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)