Pregled bibliografske jedinice broj: 1108637
Povijesnojezične teme u nastavi hrvatskoga jezika
Povijesnojezične teme u nastavi hrvatskoga jezika // Računalno jezikoslovlje i Zlatna formula hrvatskoga jezika, Zbornik sažetaka / Essert, Mario ; Lončarič, Mario (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 9-10 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1108637 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesnojezične teme u nastavi hrvatskoga jezika
(Historical linguistic topics in Croatian language
teaching)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Računalno jezikoslovlje i Zlatna formula hrvatskoga jezika, Zbornik sažetaka
/ Essert, Mario ; Lončarič, Mario - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 9-10
Skup
Računalno jezikoslovlje i Zlatna formula hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2020. - 23.05.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski jezik, povijest jezika, nastava, udžbenik
(Croatian language, language history, teaching, textbook)
Sažetak
Na Filozofskom fakultetu u Rijeci u akademskoj 2019./2020. godini pokrenut je u okviru Nastavničkoga modula novi izborni kolegij za studente diplomskoga studija Hrvatski jezik i književnost Teme iz povijesti hrvatskoga književnog jezika u nastavi hrvatskoga jezika. Polazište u sadržaju kolegija je pregled povijesnojezičnih jedinica u nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi (prema važećem nastavnom planu i programu za osnovnu i srednju školu). Studenti stječu nove ishode koji ih cjelovitije pripremaju za nastavnički poziv i posebno za nastavne jedinice vezane uz povijest hrvatskoga jezika i povijest hrvatskoga književnog jezika. Iz skupine ishoda u izlaganju se izdvajaju dva: (1) kompetentno odabrati i primijeniti različite vrste podataka i važne pojedinosti iz povijesti hrvatskoga jezika za motivaciju učenika za čitanje tekstova starije pisane baštine i (2) steći zanimanje i pozitivan odnos prema pisanoj baštini u didaktičkoj situaciji i izvan nje. Komentiraju se rezultati rada prve generacije studenata, posebice njihovi timski uradci (pregledi povijesnojezičnih tema u aktualnim udžbenicima, pitanja na natjecanjima i maturi te prijedlozi zadataka za ispitivanje učenikova znanja o povijesnojezičnim temama). Predstavlja se i koncepcija priručnika koji se kao digitalni sadržaj priprema za nastavnike u osnovim školama, gimnazijama i strukovnim školama. Naglasak je na neknjiževnim tekstovima objavljenima između 17. i 19. stoljeća, koji će pomoći nastavnicima u motivaciji učenika (od zadataka u kajkavskim i štokavskim udžbenicima matematike preko pravila ponašanja za stolom u starokajkavskom bontonu do recepata u ljekarušama). Spoznaje nakon prve provedbe kolegija unose se u pripremu kolegija za sljedeću generaciju studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-human-18-285 - Hrvatska pisana baština od 18. do 20. stoljeća (Stolac, Diana, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Diana Stolac
(autor)