Pregled bibliografske jedinice broj: 1108261
Interferencija usmene i pisane književnosti u lektirnim književnim djelima razredne nastave
Interferencija usmene i pisane književnosti u lektirnim književnim djelima razredne nastave // »Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo« / Orel, Mojca ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Miletić, Josip (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2020. str. 227-245 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1108261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interferencija usmene i pisane književnosti u
lektirnim književnim djelima razredne nastave
(Interference of oral and writtenliterature on
the assigned reading list in the first four
grades of primary school in Croatia)
Autori
Brala-Mudrovčić, Jasminka: Kovačević, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
»Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo«
/ Orel, Mojca ; Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Miletić, Josip - Ljubljana : EDUvision, 2020, 227-245
ISBN
978-961-94950-6-3
Skup
International Conference EDUvision 2020 "Challenges and New Opportunities of Distance Learning" (EDUvision 2020)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2020. - 05.12.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
usmena književnost ; lektira ; razredna nastava ; interferencije
(oral literature ; assigned reading list ; lower grades of primary school ; interference)
Sažetak
U radu se istražuje usmena književnost u lektirnim književnim djelima razredne nastave. Polazište za proučavanje prožimanja usmene književnosti su lektirna književna djela s popisa lektire za razrednu nastavu koje je propisalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta u dokumentu Nacionalni program za osnovu školu. Cilj rada je izdvojiti lektirna književna djela isključivo nacionalne književnosti koja interferiraju s usmenom književnošću. Dolazi se do spoznaja kako je usmena književnost poprilično zastupljena u lektirnim književnim djelima razredne nastave. Taj broj je nešto veći u višim razredima (trećim i četvrtim) jer u nižim (prvim i drugim) prevladavaju isključivo slikovnice, a usmena književnost je u većem broju prisutnija u dječjim pjesmama i proznim djelima. Interferencije su se najviše odvijale na temelju zavičajnosti i domoljubnosti, tema i motiva te usmenoknjiževnih oblika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost