Pregled bibliografske jedinice broj: 1108225
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (2020), 1; 9-28 doi:10.38003/sv.69.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1108225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Social creativity of early primary school pupils and
behavioural patterns in school conflicts
Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Brižan, Anamaria
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 69
(2020), 1;
9-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
EPoC ; patterns of behaviour in conflict situations ; classroom teach-ing ; social creativity
Sažetak
Prema teoriji rješavanja sukoba, u školi, kao odgojno-obrazovnoj instituciji, mogući su sustavni utjecaji na konstruktivna socijalna ponašanja i kvalitetne izbore. Cilj rada bio je utvrditi povezanost između kreativnog potencijala učenika razredne nastave i njihovih obrazaca ponašanja u sukobima u školi. Učenici razredne nastave (N=73 ; 55.1% djevojčica) sudjelovali su u istraživanju rješavanjem testa potencijalne socijalne kreativnosti EPoC-SOC. Tri obrasca učeničkih ponašanja (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja) procjenjivale su njihove učiteljice i učitelji (N=16 ; 38-60 godina ; 96% žene). Nestandardizirani rezultati korišteni su za procjenu divergentno- eksplorativnog mišljenja kao i konvergentno integrativnog mišljenja u zadacima s dijadnim socijalnim odnosima i u grupnim zadacima. Korelacijskom analizom utvrđena je samo statistički značajna negativna povezanost obrasca izbjegavanja s postignućem na zadacima konvergentno-integrativne socijalne kreativnosti. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjima povezanosti učenikove socijalne kompetentnosti i ponašanja u sukobima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka