Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1108225

Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts


Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Brižan, Anamaria
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (2020), 1; 9-28 doi:10.38003/sv.69.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1108225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts

Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Brižan, Anamaria

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 69 (2020), 1; 9-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
EPoC ; patterns of behaviour in conflict situations ; classroom teach-ing ; social creativity

Sažetak
Prema teoriji rješavanja sukoba, u školi, kao odgojno-obrazovnoj instituciji, mogući su sustavni utjecaji na konstruktivna socijalna ponašanja i kvalitetne izbore. Cilj rada bio je utvrditi povezanost između kreativnog potencijala učenika razredne nastave i njihovih obrazaca ponašanja u sukobima u školi. Učenici razredne nastave (N=73 ; 55.1% djevojčica) sudjelovali su u istraživanju rješavanjem testa potencijalne socijalne kreativnosti EPoC-SOC. Tri obrasca učeničkih ponašanja (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja) procjenjivale su njihove učiteljice i učitelji (N=16 ; 38-60 godina ; 96% žene). Nestandardizirani rezultati korišteni su za procjenu divergentno- eksplorativnog mišljenja kao i konvergentno integrativnog mišljenja u zadacima s dijadnim socijalnim odnosima i u grupnim zadacima. Korelacijskom analizom utvrđena je samo statistički značajna negativna povezanost obrasca izbjegavanja s postignućem na zadacima konvergentno-integrativne socijalne kreativnosti. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjima povezanosti učenikove socijalne kompetentnosti i ponašanja u sukobima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Brižan, Anamaria
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (2020), 1; 9-28 doi:10.38003/sv.69.1.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vlah, N., Lončarić, D. & Brižan, A. (2020) Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 69 (1), 9-28 doi:10.38003/sv.69.1.1.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Bri\v{z}an, Anamaria}, year = {2020}, pages = {9-28}, DOI = {10.38003/sv.69.1.1}, keywords = {EPoC, patterns of behaviour in conflict situations, classroom teach-ing, social creativity}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {10.38003/sv.69.1.1}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts}, keyword = {EPoC, patterns of behaviour in conflict situations, classroom teach-ing, social creativity} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko and Bri\v{z}an, Anamaria}, year = {2020}, pages = {9-28}, DOI = {10.38003/sv.69.1.1}, keywords = {EPoC, patterns of behaviour in conflict situations, classroom teach-ing, social creativity}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {10.38003/sv.69.1.1}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts}, keyword = {EPoC, patterns of behaviour in conflict situations, classroom teach-ing, social creativity} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font