Pregled bibliografske jedinice broj: 1108205
Znanje i stavovi učenika škole za medicinske sestre o spolno prenosivim bolestima
Znanje i stavovi učenika škole za medicinske sestre o spolno prenosivim bolestima, 2021., diplomski rad, diplomski, Studij sestrinstva, Zagreb
CROSBI ID: 1108205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje i stavovi učenika škole za medicinske
sestre o spolno prenosivim bolestima
(Knowledge and attitudes of nursing school students
about sexually transmitted diseases)
Autori
Karabegović, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Studij sestrinstva
Mjesto
Zagreb
Datum
08.02
Godina
2021
Stranica
68
Mentor
Puntarić, Dinko
Ključne riječi
Spolno ponašanje, kontracepcijsko ponašanje, spolno zdravlje, medicinska škola, spolno prenosive bolesti
(Sexual behavior, contraception behaviors, sexual health, medical school, sexually transmitted diseases)
Sažetak
Uvod: Spolno prenosive bolesti među vodećim su javno zdravstvenim problemima. Današnji život je užurban, roditelji puno rade, nastavnici su također opterećeni, te može doći do neadekvatne informiranosti i pogrešnih stavova. Mlade bi trebalo educirati dovoljno rano, prije nego formiraju stavove, stupe u prvi spolni odnos, izlože se riziku oboljenja. Ciljevi: Cilj je provjeriti znanje i načine informiranja učenika o spolnosti, spolno prenosivim bolestima, kontracepciji. Metode: Istraživanje je provedeno među 247 učenika prvih, trećih i petih razreda škole za medicinske sestre. Korišten je anonimni upitnik izrađen u svrhu ovog istraživanja. Prije istraživanja dobiveno je dopuštenje ravnateljice škole. Podaci su analizirani statističkim metodama. Rezultati: Rezultati istraživanja pokazuju da je 32, 8% učenika prvih, trećih i petih razreda seksualno aktivno, u većini su to malodobni ispitanici, jer je prosjek stupanja u spolne odnose iznosio 16 godina života. Treba uzeti u obzir da je učenika trećih i petih razreda više nego u prvim razredima, a oni su i prema istraživanju seksualno aktivniji. Nisu utvrđene statistički značajne razlike u stupanju u spolni odnos učenica i učenika. U jednakoj su mjeri seksualno aktivni. Znanje ispitanika o spolnom i reproduktivnom zdravlju je zadovoljavajuće jer su učenici u većini znali točne odgovore na pitanja koja su se odnosila na usvojeno znanje o navedenoj temi. Utvrđena je statistički značajna razlika tek u distribuciji odgovora na pitanje imaju li sve spolno prenosive bolesti simptome. Većina ispitanika se izjasnila da bi uvođenje zdravstvenog odgoja u škole bilo korisno. Zaključak: Porastom dobi raste i broj onih koji su stupili u spolne odnose. Učenici nešto kasnije stupaju u spolne odnose za razliku od učenica. Većina učenika imalo je jednog ili dva seksualna partnera te smatraju da su kroz obrazovanje naučili dovoljno, ali da postoji potreba za uvođenjem zdravstvenog odgoja. Kontracepciju koristi većina učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita