Pregled bibliografske jedinice broj: 1108121
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer”
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer” // SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 95-116
CROSBI ID: 1108121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao
obrazovni
imperativ nastavničke
profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je
osobni primjer”
(Education for sustainable
development as the educational
imperative of the teaching
profession: „personal example
is more important than all the
teaching materials”)
Autori
Vukobratović, Jelena ; Rončević, Nena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Urednik/ci
Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2020
Raspon stranica
95-116
ISBN
978-953-361-000-9
Ključne riječi
implementacija ; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovne potrebe ; stavovi učitelja o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
(implementation ; education for sustainable development ; educational needs ; teachers’ about education for sustainable development)
Sažetak
U teorijskom dijelu rada sažeto se opisuje koncept održivog razvoja i koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (dalje u tekstu OOOR) te njegov trenutačni položaj u hrvatskom obrazovnom sustavu. Primarni cilj istraživanja bio je ispitati povezanosti razumijevanja koncepta održivog razvoja kod nastavnika s percepcijom mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u nastavu. Osim toga, nastojalo se utvrditi imaju li nastavnici koji su pohađali edukacije iz područja OOOR-a bolje razumijevanje koncepta održivog razvoja od onih koji navedene edukacije nisu pohađali. U istraživanju su sudjelovali nastavnici razredne i predmetne nastave (N = 171) s područja Primorsko-goranske (33.03 %) i Osječko-baranjske županije (66.07 %). Rezultati pokazuju da ispitanici iskazuju najviši stupanj slaganja s opće prihvaćenom defnicijom koja održivi razvoj opisuje kao sposobnost uporabe prirodnih resursa kako bi se zadovoljile potrebe svih u sadašnjosti bez ugrožavanja budućih generacija. U drugom dijelu istraživanja ispitivalo se mišljenje nastavnika o mogućnostima praktične implementacije sadržaja OOOR-a. Rezultati pokazuju da postoji korelacija između stupnja poznavanja koncepta održivog razvoja s percepcijom različitih mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u svakodnevni rad, dok se nepostojanje mogućnosti usavršavanja i odgovarajućih didaktičkih materijala nije pokazalo kao značajan prediktor. U kontekstu ispitivanja obrazovnih potreba 81.76 % nastavnika navelo je da nema mogućnost pohađati edukaciju koja se odnosi na problematiku OOOR-a što predstavlja zabrinjavajući rezultat. Analizirajući dobivene rezultate može se zaključiti da je pred implementacijom OOOR-a u osnovne škole još mnogo izazova o kojima treba promišljati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Nena Rončević
(autor)