Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1108121

Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer”


Vukobratović, Jelena; Rončević, Nena
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer” // SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 95-116


CROSBI ID: 1108121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer”
(Education for sustainable development as the educational imperative of the teaching profession: „personal example is more important than all the teaching materials”)

Autori
Vukobratović, Jelena ; Rončević, Nena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Urednik/ci
Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2020

Raspon stranica
95-116

ISBN
978-953-361-000-9

Ključne riječi
implementacija ; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovne potrebe ; stavovi učitelja o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
(implementation ; education for sustainable development ; educational needs ; teachers’ about education for sustainable development)

Sažetak
U teorijskom dijelu rada sažeto se opisuje koncept održivog razvoja i koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (dalje u tekstu OOOR) te njegov trenutačni položaj u hrvatskom obrazovnom sustavu. Primarni cilj istraživanja bio je ispitati povezanosti razumijevanja koncepta održivog razvoja kod nastavnika s percepcijom mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u nastavu. Osim toga, nastojalo se utvrditi imaju li nastavnici koji su pohađali edukacije iz područja OOOR-a bolje razumijevanje koncepta održivog razvoja od onih koji navedene edukacije nisu pohađali. U istraživanju su sudjelovali nastavnici razredne i predmetne nastave (N = 171) s područja Primorsko-goranske (33.03 %) i Osječko-baranjske županije (66.07 %). Rezultati pokazuju da ispitanici iskazuju najviši stupanj slaganja s opće prihvaćenom defnicijom koja održivi razvoj opisuje kao sposobnost uporabe prirodnih resursa kako bi se zadovoljile potrebe svih u sadašnjosti bez ugrožavanja budućih generacija. U drugom dijelu istraživanja ispitivalo se mišljenje nastavnika o mogućnostima praktične implementacije sadržaja OOOR-a. Rezultati pokazuju da postoji korelacija između stupnja poznavanja koncepta održivog razvoja s percepcijom različitih mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u svakodnevni rad, dok se nepostojanje mogućnosti usavršavanja i odgovarajućih didaktičkih materijala nije pokazalo kao značajan prediktor. U kontekstu ispitivanja obrazovnih potreba 81.76 % nastavnika navelo je da nema mogućnost pohađati edukaciju koja se odnosi na problematiku OOOR-a što predstavlja zabrinjavajući rezultat. Analizirajući dobivene rezultate može se zaključiti da je pred implementacijom OOOR-a u osnovne škole još mnogo izazova o kojima treba promišljati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2017-05-2031 - Formalno obrazovanje u funkciji održivog razvoja (forOR) (Ćulum Ilić, Bojana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nena Rončević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vukobratović, Jelena; Rončević, Nena
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer” // SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 95-116
Vukobratović, J. & Rončević, N. (2020) Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer”. U: Ćulum Ilić, B. & Buchberger, I. (ur.) SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 95-116.
@inbook{inbook, author = {Vukobratovi\'{c}, Jelena and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena}, year = {2020}, pages = {95-116}, keywords = {implementacija, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, obrazovne potrebe, stavovi u\v{c}itelja o odgoju i obrazovanju za odr\v{z}ivi razvoj}, isbn = {978-953-361-000-9}, title = {Odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavni\v{c}ke profesije: „Od bilo kakvih materijala va\v{z}niji je osobni primjer”}, keyword = {implementacija, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, obrazovne potrebe, stavovi u\v{c}itelja o odgoju i obrazovanju za odr\v{z}ivi razvoj}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Vukobratovi\'{c}, Jelena and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena}, year = {2020}, pages = {95-116}, keywords = {implementation, education for sustainable development, educational needs, teachers’ about education for sustainable development}, isbn = {978-953-361-000-9}, title = {Education for sustainable development as the educational imperative of the teaching profession: „personal example is more important than all the teaching materials”}, keyword = {implementation, education for sustainable development, educational needs, teachers’ about education for sustainable development}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font