Pregled bibliografske jedinice broj: 1108000
Ivo Maček (1914. – 2002.) – glazbenički i skladateljski profil
Ivo Maček (1914. – 2002.) – glazbenički i skladateljski profil. Zagreb: Leykam International, 2014 (monografija)
CROSBI ID: 1108000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ivo Maček (1914. – 2002.) – glazbenički i
skladateljski profil
(Ivo Mačekˈs Profile as a Musician and Composer
(1914 – 2002))
Autori
Zubović, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Leykam International
Grad
Zagreb
Godina
2014
Stranica
387
ISBN
978-953-340-016-7
Ključne riječi
Ivo Maček, pijanist, skladatelj, pedagog, redaktor ; zagrebačka, njemačka i francuska pijanistička škola, interpretacija, glazba 20. stoljeća, neoklasicizam, redigiranje pijanističke literature
(Ivo Maček – pianist, composer, teacher, editor ; Zagreb, German and French School of Piano, interpretation, 20th century music, Neoclassicism, piano literature editing)
Sažetak
Hrvatska reproduktivna glazbena umjetnost, osobito za vrijeme i nakon Drugoga svjetskog rata, bila je dosad nedovoljno istražena. Jedan od predstavnika tzv. zagrebačke pijanističke škole, Ivo Maček (1914.-2002.), prikazan je u ovom radu ne samo kao pijanist, nago i kao skladatelj, pedagog i redaktor. S obzirom na raznolikost tematskih područja, rad je podijeljen u tri poglavlja (Ivo Maček – pijanist, Ivo Maček – skladatelj i Ivo Maček – pedagoški rad i ostale djelatnosti), s ciljem prepoznavanja i osvjetljavanja njegovog glazbeničkog i skladateljskog profila. Mačekov pijanistički profil opisan je prikazom tradicije njemačke i francuske pijanističke škole. Analizom njegovih izvedbi konstatirano je da je bio profinjen interpret, precizne i pregledne izvedbe te diskretna i nenametljiva stila. Navođenjem podataka o njegovom solističkom i komornom repertoaru pružene su osnove za prosudbu općih recepcijskih tendencija u Hrvatskoj i nadopunjena je slika o koncertnom repertoaru u razdoblju prije, tijekom i nakon Drugoga svjetskog rata. Analizom Mačekova stvaralaštva uočen je sinkretizam stilskih obilježja koji je prisutan i u njegovoj reproduktivnoj djelatnosti. Dokazano je da Maček u svom stvaralaštvu nije težio korjenitim promjenama, nego se oprezno odnosio prema suvremenim glazbenim stremljenima i nije pokazivao eksperimentalnu smjelost u stvaralaštvu. Analitički pogled svjedoči i o sustavnom radu na pronalaženju skladateljskih rješenja koja su odgovarala njegovim predodžbama. Prikazom njegova pedagoškog i redaktorskog rada, spoznalo se da je kao pedagog razvijao kod studenata njihove prirođene sposobnosti i odgojio niz poznatih koncertanata i pedagoga, a kao redaktor obogatio standardnu glasovirsku instruktivnu literaturu. Rad je u konačnici monografija o Ivi Mačeku, koja nudi pravce za daljnja istraživanja glazbenih ličnosti s kojima je on kao komorni glazbenik uspješno surađivao, a s ciljem potpunijeg sagledavanja hrvatske reproduktivne glazbene umjetnosti za vrijeme i nakon Drugoga svjetskog rata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost
Napomena
+ 2 CD-a