Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1107997

IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om


Vukelić, Davor; Zovko, Anita; Vlah, Nataša
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om // Društvene i humanističke studije, 5 (2020), 4; 431-462 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1107997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om
(Croatian School Curriculum Programs That Train Teachers to Manage ADHD in the Classroom)

Autori
Vukelić, Davor ; Zovko, Anita ; Vlah, Nataša

Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604) 5 (2020), 4; 431-462

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
: Učitelji osnovne škole, ADHD, inkluzija, plan i program studija
(Elementary school teacher ; ADHD ; inclusion ; study plan and program)

Sažetak
Osposobljavanje učitelja za rad s učenicima s teškoćama i rad s učenicima s ADHD-om poseban je izazov za kreatore studijskih programa. Adekvatna osposobljenost učitelja za rad s učenicima s ADHD-om polučuje visoku razinu inkluzije takve djece u odgojno-obrazovni sustav. Cilj rada je analizom izvedbenih planova i programa koji obrazuju učitelje, vidjeti zadovoljavaju li i u kojoj mjeri takvi studiji kvantitativnu potrebu za sadržajem o ADHD-u. Metoda kojom će se realizirati taj cilj je fenomenološko- deskriptivni pregled postojećih kolegija na svim sveučilištima u Hrvatskoj koji obuhvaćaju inicijalno osposobljavanje o ADHD-u, uz kvalitativno ispitivanje nositelja kolegija o vrsnoći studijskog sadržaja posvećenog ADHD-u. Upit je putem elektroničke pošte poslan na adrese 98 nositelja kolegija ili voditelja odjela, a njih 71 je odgovorilo (72.4% ). Podaci su analizirani tako da je uspoređen broj sati unutar kojih se govori o ADHD-u sa brojem sati koji je predviđen za cjelokupni studij (preddiplomski, diplomski ili integrirani preddiplomski i diplomski). Na svim sveučilištima učitelji razredne nastave postižu zadovoljavajuću razinu znanja o radu sa učenicima s ADHD-om, no studiji za učitelje predmetne nastave ne zadovoljavaju taj kriterij u velikom broju slučajeva. Za kvalitetan odgojno-obrazovni rad s učenicima s ADHD-om učitelji osnovnih škola moraju se cjeloživotno usavršavati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Anita Zovko (autor)

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Avatar Url Davor Vukelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.dhs.ff.untz.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Vukelić, Davor; Zovko, Anita; Vlah, Nataša
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om // Društvene i humanističke studije, 5 (2020), 4; 431-462 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Vukelić, D., Zovko, A. & Vlah, N. (2020) IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om. Društvene i humanističke studije, 5 (4), 431-462.
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Davor and Zovko, Anita and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2020}, pages = {431-462}, keywords = {: U\v{c}itelji osnovne \v{s}kole, ADHD, inkluzija, plan i program studija}, journal = {Dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke studije}, volume = {5}, number = {4}, issn = {2490-3604}, title = {IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU U\v{C}ITELJE ZA RAD S U\v{C}ENICIMA S ADHD-om}, keyword = {: U\v{c}itelji osnovne \v{s}kole, ADHD, inkluzija, plan i program studija} }
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Davor and Zovko, Anita and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2020}, pages = {431-462}, keywords = {Elementary school teacher, ADHD, inclusion, study plan and program}, journal = {Dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke studije}, volume = {5}, number = {4}, issn = {2490-3604}, title = {Croatian School Curriculum Programs That Train Teachers to Manage ADHD in the Classroom}, keyword = {Elementary school teacher, ADHD, inclusion, study plan and program} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CEEOL
  • ASI
  • ISI
  • OAJI
  • OCLC
  • EuroPub
  • Erih Plus
  • Index Copernicus International World of Journals





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font