Pregled bibliografske jedinice broj: 1107997
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om // Društvene i humanističke studije, 5 (2020), 4; 431-462 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1107997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U
HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD
S UČENICIMA S ADHD-om
(Croatian School Curriculum Programs That Train
Teachers to Manage ADHD in the Classroom)
Autori
Vukelić, Davor ; Zovko, Anita ; Vlah, Nataša
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604) 5
(2020), 4;
431-462
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
: Učitelji osnovne škole, ADHD, inkluzija, plan i program studija
(Elementary school teacher ; ADHD ; inclusion ; study plan and program)
Sažetak
Osposobljavanje učitelja za rad s učenicima s teškoćama i rad s učenicima s ADHD-om poseban je izazov za kreatore studijskih programa. Adekvatna osposobljenost učitelja za rad s učenicima s ADHD-om polučuje visoku razinu inkluzije takve djece u odgojno-obrazovni sustav. Cilj rada je analizom izvedbenih planova i programa koji obrazuju učitelje, vidjeti zadovoljavaju li i u kojoj mjeri takvi studiji kvantitativnu potrebu za sadržajem o ADHD-u. Metoda kojom će se realizirati taj cilj je fenomenološko- deskriptivni pregled postojećih kolegija na svim sveučilištima u Hrvatskoj koji obuhvaćaju inicijalno osposobljavanje o ADHD-u, uz kvalitativno ispitivanje nositelja kolegija o vrsnoći studijskog sadržaja posvećenog ADHD-u. Upit je putem elektroničke pošte poslan na adrese 98 nositelja kolegija ili voditelja odjela, a njih 71 je odgovorilo (72.4% ). Podaci su analizirani tako da je uspoređen broj sati unutar kojih se govori o ADHD-u sa brojem sati koji je predviđen za cjelokupni studij (preddiplomski, diplomski ili integrirani preddiplomski i diplomski). Na svim sveučilištima učitelji razredne nastave postižu zadovoljavajuću razinu znanja o radu sa učenicima s ADHD-om, no studiji za učitelje predmetne nastave ne zadovoljavaju taj kriterij u velikom broju slučajeva. Za kvalitetan odgojno-obrazovni rad s učenicima s ADHD-om učitelji osnovnih škola moraju se cjeloživotno usavršavati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEOL
- ASI
- ISI
- OAJI
- OCLC
- EuroPub
- Erih Plus
- Index Copernicus International World of Journals