Pregled bibliografske jedinice broj: 1107903
Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu
Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 291-314 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1107903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu
(Educational specialists’ competences for inclusive
practice)
Autori
Šimek, Lucija ; Ledić, Jasminka ; Martinac Dorčić, Tamara
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161
(2020), 3 - 4;
291-314
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; inkluzija ; kompetencija ; pedagog ; škola
(children with developmental disabilities ; inclusion ; competence ; educational specialists ; school)
Sažetak
Rezultati istraživanja upućuju da se pedagozi, nastavnici i odgojitelji ne percipiraju kao dovoljno kompetentni za odgojno-obrazovni rad u inkluzivnom okruženju. Temeljem toga, u ovom se istraživanju krenulo od pretpostavke da školski pedagozi procjenjuju da nisu dovoljno kompetentni za inkluzivnu praksu. Cilj je istraživanja bio utvrditi percepciju pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama o vlastitoj kompetentnosti za inkluzivnu praksu. Opću kompetentnost za inkluzivnu praksu ispitanici su procijenili relativno visoko, a kada je riječ o konkretnim teškoćama onda se procjena kompetentnosti smanjuje. Pedagozi se najviše kompetentnima smatraju za odgojno-obrazovni rad s učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, dok najmanju kompetentnost procjenjuju za odgojno- obrazovni rad s učenicima s oštećenjem sluha i s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka