Pregled bibliografske jedinice broj: 1107846
Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta
Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta, 2020. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 1107846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta
(Comparative analysis of the use of LPG and conventional fuels in passenger cars to reduce greenhouse gas emissions in the transport sector)
Autori
Leš, Borna ; Leš, Dražen ; Merćep, Miroslav ; Karasalihović Sedlar, Daria ; Smajla, Ivan ; Šćulac Domac, Marija ; Zovak, Goran
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2020
Ključne riječi
UNP ; gorivo ; smanjenje emisija ; transport ; staklenički plinovi
(LPG ; fuel ; emission reduction ; transport ; greenhouse gasses)
Sažetak
Kako se velika većina emisija stakleničkih plinova oslobađa sagorijevanjem fosilnih goriva, predviđeni rast potrošnje u sektoru prometa u nadolazećem desetljeću pred nacionalna gospodarstva stavlja velike izazove u pogledu dekarbonizacije. S obzirom da osobna vozila značajno doprinose ukupnim emisijama, uočava se nužnost za razumijevanjem dinamike rasta emisija CO2 i ostalih stakleničkih plinova iz osobnih automobila na globalnoj razini kao i uočavanje ključnih izazova i mogućnosti u rješavanju spomenutih problema. Danas, kao najviše prihvaćeno alternativno gorivo u automobilskom sektoru s više od 27 milijuna vozila koja prometuju širom svijeta navodi se ukapljeni naftni plin (engl. liquefied petroleum gas - LPG). Činjenica da se trenutno samo 10% svjetskih količina ukapljenog naftnog plina koristi u svrhe transporta omogućava razvoj različitih projekata korištenja ovog energenta. Komparativna analiza obuhvaća teoretski izračun ušteda emisija CO2 ekvivalenta temeljen na stvarnoj potrošnji dva vozila u vremenskom razdoblju od 30 mjeseci podijeljenom na tri jednaka perioda. Nakon teoretskog (matematičkog) dokaza automobili su podvrgnuti testiranju u ovlaštenim laboratorijima za ispitivanje vozila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Rudarsko-geološko-naftni fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Smajla
(autor)
Daria Karasalihović-Sedlar
(autor)
Marija Šćulac Domac
(autor)
Goran Zovak
(autor)