Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1107672

O procesu rješavanja problemskih zadataka


Baranović, Nives
O procesu rješavanja problemskih zadataka // Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek
Osijek, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 1107672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O procesu rješavanja problemskih zadataka
(About the problem solving process)

Autori
Baranović, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.01.2021

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
faktori uspješnosti, matematički jezik, matematički zadatak, proces rješavanja problema, vizualizacija
(success factors, mathematical language, mathematical task, problem solving process, visualization)

Sažetak
Suvremena nastava matematike u centar pozornosti stavlja učenika te razvoj njegovih matematičkih znanja, vještina i sposobnosti koje će učenik koristiti u osobnom, društvenom i profesionalnom životu. U skladu s tim, matematički kurikulum pred nastavnike stavlja zahtjeve poučavanja odgovarajućih matematičkih koncepata, razvoj matematičkih procesa te primjenu usvojenih znanja i vještina u različitim kontekstima. Kao jedan od matematičkih procesa posebno je istaknut proces rješavanja problema (KM, 2019). Kako je rješavanje zadataka najčešća djelatnost učenika to je upravo matematički zadatak, a posebno problemski zadatak, vrlo moćan alat u rukama nastavnika za ostvarivanje ciljeva suvremene nastave matematike. S obzirom da zadaci mogu graduirati od vrlo jednostavnih i tipiziranih do vrlo složenih i neuobičajenih, rješavajući različite vrste zadatak učenici imaju priliku razvijati i usavršavati razne proceduralne vještine, usvajati odgovarajuća konceptualna znanja, kao i primjenu tih znanja i vještina u složenijim situacijama. Stoga je pred učiteljem izazov, ali i odgovornost da, primjerenim odabirom zadataka različite složenosti i kognitivne zahtjevnosti, osigura učenicima prikladno okruženje u kojem će svi imati jednake šanse razviti svoje matematičke sposobnosti i potencijale. Prema obrazovnim istraživanjima, upravo su problemski zadaci prikladno okruženje unutar kojeg učenici mogu povezivati stara i izgrađivati nova znanja, razvijati razne vještine i umijeća poput vizualizacije, odabira ispravnog i ekonomičnog puta, najprikladnije metode, naučiti se snalaziti u raznim novim i nepoznatim situacijama, itd. Međutim, razna međunarodna testiranja PISA, TIMSS i dr. kao i testiranja na nacionalnoj razini (kao što je državna matura u RH), ukazuju na (razočaravajuće) loše rezultate naših učenika pri rješavanju problemskih zadataka. Kroz odabrane zadatke i rezultate nekih istraživanja, cilje je ukazati na faktore koji su važni u procesu rješavanja problemskih zadataka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Nives Baranović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

umo.mathos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Nives
O procesu rješavanja problemskih zadataka // Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek
Osijek, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)
Baranović, N. (2021) O procesu rješavanja problemskih zadataka. U: Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2021}, keywords = {faktori uspje\v{s}nosti, matemati\v{c}ki jezik, matemati\v{c}ki zadatak, proces rje\v{s}avanja problema, vizualizacija}, title = {O procesu rje\v{s}avanja problemskih zadataka}, keyword = {faktori uspje\v{s}nosti, matemati\v{c}ki jezik, matemati\v{c}ki zadatak, proces rje\v{s}avanja problema, vizualizacija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Nives}, year = {2021}, keywords = {success factors, mathematical language, mathematical task, problem solving process, visualization}, title = {About the problem solving process}, keyword = {success factors, mathematical language, mathematical task, problem solving process, visualization}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font