Pregled bibliografske jedinice broj: 1107672
O procesu rješavanja problemskih zadataka
O procesu rješavanja problemskih zadataka // Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek
Osijek, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1107672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O procesu rješavanja problemskih zadataka
(About the problem solving process)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Stručni kolokvij Udruge matematičara Osijek
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.01.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
faktori uspješnosti, matematički jezik, matematički zadatak, proces rješavanja problema, vizualizacija
(success factors, mathematical language, mathematical task, problem solving process, visualization)
Sažetak
Suvremena nastava matematike u centar pozornosti stavlja učenika te razvoj njegovih matematičkih znanja, vještina i sposobnosti koje će učenik koristiti u osobnom, društvenom i profesionalnom životu. U skladu s tim, matematički kurikulum pred nastavnike stavlja zahtjeve poučavanja odgovarajućih matematičkih koncepata, razvoj matematičkih procesa te primjenu usvojenih znanja i vještina u različitim kontekstima. Kao jedan od matematičkih procesa posebno je istaknut proces rješavanja problema (KM, 2019). Kako je rješavanje zadataka najčešća djelatnost učenika to je upravo matematički zadatak, a posebno problemski zadatak, vrlo moćan alat u rukama nastavnika za ostvarivanje ciljeva suvremene nastave matematike. S obzirom da zadaci mogu graduirati od vrlo jednostavnih i tipiziranih do vrlo složenih i neuobičajenih, rješavajući različite vrste zadatak učenici imaju priliku razvijati i usavršavati razne proceduralne vještine, usvajati odgovarajuća konceptualna znanja, kao i primjenu tih znanja i vještina u složenijim situacijama. Stoga je pred učiteljem izazov, ali i odgovornost da, primjerenim odabirom zadataka različite složenosti i kognitivne zahtjevnosti, osigura učenicima prikladno okruženje u kojem će svi imati jednake šanse razviti svoje matematičke sposobnosti i potencijale. Prema obrazovnim istraživanjima, upravo su problemski zadaci prikladno okruženje unutar kojeg učenici mogu povezivati stara i izgrađivati nova znanja, razvijati razne vještine i umijeća poput vizualizacije, odabira ispravnog i ekonomičnog puta, najprikladnije metode, naučiti se snalaziti u raznim novim i nepoznatim situacijama, itd. Međutim, razna međunarodna testiranja PISA, TIMSS i dr. kao i testiranja na nacionalnoj razini (kao što je državna matura u RH), ukazuju na (razočaravajuće) loše rezultate naših učenika pri rješavanju problemskih zadataka. Kroz odabrane zadatke i rezultate nekih istraživanja, cilje je ukazati na faktore koji su važni u procesu rješavanja problemskih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)